Slut med Andriod till Huawei

Hörde om det där i morse och har lite halvpanik. Har en Huawei (skriver från den just nu!) och det är verkligen min all time favoritmobil ever. För mig som använder min mobil så mycket och till så mycket, kommer det bli ett riktigt dråpslag om Android inte fungerar på sikt.

Att man gör så på nya/kommande mobiler kan jag väl köpa, men att göra så mot redan befintliga mobiler/användare tycker jag personligen är riktigt fult.
 
Hörde om det där i morse och har lite halvpanik. Har en Huawei (skriver från den just nu!) och det är verkligen min all time favoritmobil ever. För mig som använder min mobil så mycket och till så mycket, kommer det bli ett riktigt dråpslag om Android inte fungerar på sikt.

Att man gör så på nya/kommande mobiler kan jag väl köpa, men att göra så mot redan befintliga mobiler/användare tycker jag personligen är riktigt fult.

Allt hänger ju på vad mannen i Vita Huset hittar på......
 
Nå, tycka vad man vill om Trump, men att Google väljer att avbryta sitt samarbete med Huawei är väl dels ett led i handelskriget men också ett sätt för Google att försöka skydda sig från liknande informationsskandaler som drabbat bl.a Facebook. Kina är världsledande vad gäller statsfinansierat IT-spionage och bryter regelbundet mot ingångna avtal som ska förhindra just den sortens verksamhet. Kina gör dessutom stora inskränkningar på Google och deras tjänster i landet, så det är inte särskilt förvånande att Google väljer att agera så här
 
Så sjukt!
Jag tappade min Samsung s8 i dasstolen igår och gav mig iväg idag för att köpa ny mobil. Hade bestämt mig för en Huawie pro 20 pga kameran. Nu var de slut på både Ner on net och Elgiganten och eftersom jag är sjuk i feber orkade jag inte åka runt mer. Så jag tog en Samsung igen. Tur det :o
 
Tja, Samsung hade ju cancerskandalen. Sonys telefoner har jag bara dåliga erfarenheter av.
Vad säger att Google kommer fortsätta erbjuda Android till andra asiatiska tillverkare?

har i princip aldrig haft annat än Sony/Xperia och de har aldrig fallerat för mig
 
Fan..! Alltså jag har en Huawei på låns av min mor mot att jag köper en åt henne när jag kan göra om mitt abonnemang, men nu vill jag inte ha kvar Huawei'n eller köpa en ny..
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 654
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
904
Senast: Trasten
·
IT & mobiler Jag har precis bytt mobil och det är dags att pensionera den gamla på ett värdigt sätt. Den är 7 år gammal(Iphone SE) och enklast är väl...
Svar
11
· Visningar
792
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 515
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp