Sluta bitas.

matildadahlgren

Trådstartare
Jag har en kattunge på 14 veckor. Han är väldigt busig och sover nästan aldrig. Dock bits han hela tiden. Man kan nästan aldrig mysa med honom utan att han bits och han brukar sova i mitt rum och hoppar bara runt i min säng och biter mig hela tiden! Nu börjar han ju dessutom bitas hårdare.

Vad ska man göra för att en katt ska sluta bitas? Alltså finns det något sätt att visa de att det inte är okej?
:)
 
Sv: Sluta bitas.

Ge honom leksaker att bita i, fäst i ett snöre så han inte kommer nära dig.
Var lugn när du hanterar honom. Ha på dig handskar. Stäng ute honom från sovrummet.
 
Senast ändrad:
Sv: Sluta bitas.

Han behöver nog få utlopp för sin jaktinstinkt. Låt honom jaga och bita leksaker. Ett klätterträd kan vara bra också.

:)
 
Sv: Sluta bitas.

Jag utgår ifrån att du har leksaker,klösträd och övrigt som behövs till en katt så jag säger att du helt enkelt får säga till katten bestämt men ändå snällt liksom.Jag brukar säga aj och om det inte hjälper så hutter jag med ett finger.
 
Sv: Sluta bitas.

Jag förutsätter att katten stimuleras med leksaker och att den antingen får vara ute eller att den har en massa roliga leksaker som du leker tillräckligt med den med och att den har ett bra klätterträd så att den får utlopp för sina behov.
När katten biter och/eller klöser så skrik som en katt. Det är så de lär sig att de måste ta det försiktigare med sina syskon och sin mamma och den kommer lära sig att den måste ta det försiktigare med dig också då.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: MissFideli
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 051
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
439
Senast: tessan.g
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
618
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp