Sluta drömma...

Skulle du vilja sluta drömma

  • Ja

    Röster: 20 18,3%
  • Nej

    Röster: 89 81,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    109
Med tanke på att jag känner mig mer utvilad efter nätter utan drömmar (som jag kommer ihåg), så ja. Det skulle vara helt ok att sluta drömma på natten.
 
Jag har normalt sett inte särskilt otrevliga eller farliga drömmar, och störs normalt sett inte av mitt drömmande. Mer än att det är tråkigt när jag är vaken och jag inte längre är telekines i verkliga livet och inte längre kan flytta saker med tankarna - vilket ändå är relativt vanligt att jag kan göra i drömmarna :D:p
 
Jag har knappt drömt något under många år pga en medicin jag tagit. Nu har jag dock inte tagit medicinen på några månader och i början störde jag mig mycket på att jag drömde så mycket.
Nu har jag dock vant mig och är neutralt inställt till drömmarna.
 
Jag håller med @Hedinn Jag märker på mina drömmar om jag mår bra eller dåligt. Så jag vill fortsätta drömma redan av den anledningen.

Sen att drömma om släktingar som gått bort eller hästar jag tagit bort, det är en enorm tröst för mig att ”veta” att de har det bra.

Jag brukar ibland även drömma att jag flyger och det är en sån häftig känsla att den vill jag verkligen inte vara utan. Så då får jag stå ut med de där vidriga drömmarna som dyker upp ibland och som jag sen aldrig glömmer (tex när jag drömde att mitt sto ramlat ned i en ravin och brutit alla fyra benen, men ändå låg och plågades. Då var det skönt att ha gård så jag bara kunde gå ut mitt i natten och kolla henne).
 
Jag har en specifik grej som kan dyka upp i drömmar, att jag kan typ åka på skateboard men det finns ingen skateboard under mina fötter (magi? 🤔) så jag typ svävar några cm över marken. Kan öka farten genom att luta mig framåt/göra mig mindre och lutar mig åt sidorna för svängarna. IRL kan jag inte åka skateboard eller liknande pga urkass balans så detta är jättekul! :laugh::D

Jag har ibland dåliga drömmar också, som gör mig arg eller irriterad. Men jag tror inte att jag skulle vilja vara utan drömmar ändå.
 
Jag har tidvis jobbiga drömmar, speciellt då jag är stressad eller något i livet skaver eller orsakar problem.

Men jag hade aldrig velat vara utan dem ändå. Också de jobbiga drömmarna hjälper mig ibland att sätta fingret på vad problemet är.

De neutrala och bra drömmarna ger mig så mycket underhållning och omäxling i ett ganska enformigt liv. Tänk så fantastiskt att få resa runt till en massa olika ställen utan att det kostar något, och få träffa bekanta utan att ha behövt synka våra kalendrar och planera och ordna något alls :)

Tur nog plågas jag inte ofta av hemska mardrömmar, utan det är ganska invanda teman vid de här laget. Som att vara för sen till skolan. Jag har inte gått i skolan de senaste årtiondena, men likt fan var jag i veckan försenad till en lektion i simmning med min högstadieklass. Märkligt nog var de andra tjejerna fortfarande i 15 års åldern, och jag gjorde en mental notering om att ja, jag har ju varit frånvarande en tid nu (30 år ungefär...), så inget konstigt med att jag inte kom ihåg schemat eller var simhallen låg...
 
Senast ändrad:
Saknar att drömma då jag inte gjort det på flera år, drömde mycket förr och som sagt så saknar jag det massor.

Har i perioder tom funderat på att skaffa såndär kristall som påstår att man ska drömma, även om jag inte tror på det så är ju placebo kraftiga grejer :D
 
Jag drömmer väldigt mycket, tycker det är jättejobbigt. Vaknar ofta förvirrad och stressad. Inatt till exempel vaknade jag av en mardröm och adrenalinet pumpade som fasen. Hade puls på närmare 120 och klockan reggade 23 andetag/minut mot de ordinarie 14/min som är normalt när jag sover.

Inte konstigt en är trött liksom.
 
När jag var yngre så drömde jag ofta att jag kunde flyga. Jag liksom lyfte och svävade iväg. Coolt.

Numera drömmer jag ofta om hästar. Ofta är det "mina" hästar som jag hade som kommit tillbaka. Och så drömmer jag om mitt ex som också kommit tillbaka från de döda.

Men jag är också ofta ute på något äventyr.

Så mina drömmar är i regel rätt underhållande och jag fortsätter gärna att drömma.
 
Har mycket mardrömmar i perioder och önskar såklart att jag slapp det, men det känns otroligt mänskligt/själsligt/levande att drömma så jag har svårt att tänka mig hur det skulle vara utan det.
Älskar att dagdrömma och koka ihop historier och tycker det hänger ihop med drömmar, men det gör det kanske inte?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
De flesta drömmar som jag kommer ihåg är av snuskig art och brukar sluta med att jag vaknar av orgasm. Så Eh... Jag tar gärna mer drömmar :angel1:
DE är tyvärr hemskt sällsynta hos mig :cautious: (aldrig vaknat av orgasm dock, avis!) men jag håller med, det är den bästa typen drömmar att vakna från :angel:
 
Nej. Visst har jag haft riktigt otäcka drömmar/mardrömmar men hjärnan bearbetar ju också vid drömmar och ibland är de ju riktigt trevliga så nej, vill inte sluta drömma.
 
Har många konstiga och roliga drömmar. synd att man glömmer dem ganska snart efter man vaknar. Jag slipper gärna mardrömmarna man har ibland.
 
DE är tyvärr hemskt sällsynta hos mig :cautious: (aldrig vaknat av orgasm dock, avis!) men jag håller med, det är den bästa typen drömmar att vakna från :angel:
Jag tror att det är för att jag har lärt mig styra drömmarna själv om jag blir medveten i drömmen. Då styr jag snabbt om den till det jag vill.
 
Jag älskar mina drömmar, de gånger jag kommer ihåg dem har de oftast varit trevliga. Nån gång drömmer jag om de döda och blir ledsen av saknaden när jag vaknar, men samtidigt så känner jag så stark kärlek och lycka av att träffa dem igen medan det varar. Det är ytterst sällan jag har mardrömmar, hade en period när jag gjorde slut med mitt livs passion och då drömde jag ofta mardrömmar flera gånger på nätterna och vaknade av dem men det är mer än 20 år sedan nu. Kan inte komma ihåg när jag hade en mardröm sist.
 
Jag hade gärna sluppit drömma. Drömmer ofta mardrömmar, både om hemska saker som verkligen har hänt i mitt liv, men också om saker som inte alls hänt, så jag skulle känna en befrielse i att slippa drömmarna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 219
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 333
Senast: tuaphua
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 808
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 266
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp