Sluta med cymbalta

Lotta72

Trådstartare
Hej.
Jag har slutat tvärt med cymbalta 60 mg. Min läkare så att det är inga problem alls men läser överallt att man försiktigt ska trappa ner. Jag har yrsel risig mage. Lite smågrinig.
 
Hej.
Jag har slutat tvärt med cymbalta 60 mg. Min läkare så att det är inga problem alls men läser överallt att man försiktigt ska trappa ner. Jag har yrsel risig mage. Lite smågrinig.
Läkare har inte koll på allt, det är många gånger som min läkare haft fel när det gäller symptom och så. Folk reagerar ju olika på mycket och dom kan nog bara konstatera att det inte är direkt farligt att sluta helt på en gång. Så om du mår dåligt så börja med dom igen och trappa ner dom långsamt helt enkelt.
 
Hej.
Jag har slutat tvärt med cymbalta 60 mg. Min läkare så att det är inga problem alls men läser överallt att man försiktigt ska trappa ner. Jag har yrsel risig mage. Lite smågrinig.

Eh. Jag gjorde samma sak, fick till slut tokångest, arg som ett troll, sov inte och allmänt labil. Man ska trappa ner. Långsamt.
Jag är kass på det, men bu äter jag 30 istället och funkar. De får jag sen fasa ut lite. Men jag mådde röv tillslut, men jättebra första dagarna. Var försiktig!
 
Tittar man på FASS för vårdpersonal står det:
"Utsättning av behandling
Abrupt avbrytande av behandling bör undvikas. Då behandling med CYMBALTA skall upphöra bör dosen minskas gradvis över en period av minst 1 till 2 veckor för att reducera risken för utsättningssymtom (se Varningar och försiktighet och Biverkningar). Om oacceptabla symtom uppstår efter en dosminskning eller i samband med behandlingens avslutande kan en återgång till den tidigare använda dosen övervägas. Därefter kan dosen åter minskas mer gradvis."

Jag har haft lite kontakt med Cymbalta och det som FRÄMST betonades var att en ABSOLUT INTE fick ansluta behandlingen på egen hand och omgående, det var jätteviktigt att den fasades ut, och gärna under övervakning.
 
Jag följde utsättningsschema när jag tog bort Cymbalta. Det var under iaf 3 veckor om jag inte minns fel.
Jag fick sån jäkla yrsel tom då. Vågade inte rida under den tiden iom att benen vek sig ibland av yrseln. Hade ingen lust att åka av pga den.

Så jag tycker nog det är ett konstigt råd av din läkare. Det är helt emot vad min sa. Och vad jag kände.
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 276
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 037
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 365
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ För ett år sedan ca slutade jag äta gluten. Jag har inga uttalade problem när jag äter det förutom allmänt känslig mage och tendenser...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp