Sluta nattamma

Natt fem och jag är i chock - hon sov i princip hela natten! :eek: Somnade i famnen vid 21, la ner henne i vår säng 21:25. Sen sov hon fram till 05:15..! Superkort uppvak, jag kramade om henne och hon stoppade handen innanför min tröja och sen somnade hon om till 08:25.

Själv sov jag däremot inte hela natten för den sakens skull, kroppen verkade inte fatta :p Vaknade flera gånger och hade svårt att somna om, låg vaken mellan typ 04:00-05:30 :meh: Får försöka sovträna mig själv :angel:
 
@zassoo Wow, så snabbt och så stor skillnad! Hoppas det håller i sig! Blev nästan inspirerad att prova jag med 😁 Men jag känner igen det där med att man själv ofta ligger vaken när bebis sover gott. Men det är ju en omställning för dig med såklart, det vänder nog snart!
 
@zassoo Wow, så snabbt och så stor skillnad! Hoppas det håller i sig! Blev nästan inspirerad att prova jag med 😁 Men jag känner igen det där med att man själv ofta ligger vaken när bebis sover gott. Men det är ju en omställning för dig med såklart, det vänder nog snart!

Ja, jag hoppas verkligen att det håller i sig nu! Och att kroppen snart fattar :D
 
Jo, jag jobbar halvtid. Hurså? Jag tycker det är bra mycket enklare att jobba med sömnbrist i kroppen än att ta hand om lillan, så jobbdagarna är inga problem. Jobb är vila typ. Det är snarare de tålamodskrävande dagarna med intensiv bebis som blir jobbiga med sömnbrist i kroppen. Men jag blir bra avlastad dagtid även då, för att kompensera för nätterna, så det löser sig ändå.

Det behövs nog inget så drastiskt att jag åker iväg, det räcker nog gott med att jag och sambon väljer någon period (förslagsvis julledigheten) när vi båda känner att vi orkar ta några riktigt jobbiga nätter. Jag har ändå ganska stor tilltro till att det löser sig bara man tar tjuren vid hornen, till slut kommer ju både vi och bebis hitta nya sätt. Just nu funkar dock det här upplägget bäst för oss alla, men så småningom ska vi också avrunda nattamningen.
Tyckte bara det lät himla jobbigt att gå till jobbet utan att få sova ordentligt. Och så hade jag själv aldrig stått ut med att mitt barn var beroende av mig varje natt, saker kan hända, jag jobbar mycket borta, ibland vill man kunna göra annat än att vara mamma osv. Men är det ett bra upplägg för er så är det väl jättebra :). Jag tolkade ditt inlägg som att det var jobbigt, men då hade jag fel. Vårt barn slutade äta på natten vid 6 veckor så jag har noll erfarenhet och räknar med att få igen den lyxen deluxe i tonåren 🙄
 
@zassoo Hur har det gått för er? Håller det i sig? 😁 Jag trodde att lillans sömn äntligen började ordna upp sig (hon har sovit lugnt och skönt senaste två nätterna och knappt ammar nåt) men det visade sig att hon varit magsjuk och hängig och bara inte haft någon aptit 😅 Tji fick jag!
 
@zassoo Hur har det gått för er? Håller det i sig? 😁 Jag trodde att lillans sömn äntligen började ordna upp sig (hon har sovit lugnt och skönt senaste två nätterna och knappt ammar nåt) men det visade sig att hon varit magsjuk och hängig och bara inte haft någon aptit 😅 Tji fick jag!
åh stackars liten, men skönt ändå med bra nätter 😅

här går det bra, inga problem att skippa amningen på nätterna även om det är väääldigt mycket grävande i min tröja innan hon somnar :p Jag vaknar däremot flera gånger per natt fortfarande, dels när K vaknar men även när hon sover sött... hyfsat störande. Har i alla fall börjat få in välling på kvällen som sista mål, ammar på eftermiddagen någon gång bara som mys! Idag fick pappan ge vällingen och det gick bra, hon är ofta extremt mammig på kvällarna så det kändes skönt.
 
åh stackars liten, men skönt ändå med bra nätter 😅

här går det bra, inga problem att skippa amningen på nätterna även om det är väääldigt mycket grävande i min tröja innan hon somnar :p Jag vaknar däremot flera gånger per natt fortfarande, dels när K vaknar men även när hon sover sött... hyfsat störande. Har i alla fall börjat få in välling på kvällen som sista mål, ammar på eftermiddagen någon gång bara som mys! Idag fick pappan ge vällingen och det gick bra, hon är ofta extremt mammig på kvällarna så det kändes skönt.

Flera framsteg ändå ju. Men fattar också att det är frustrerande att du inte får sova bättre på nätterna 😅 Hoppas det vänder snart!
 
Överlag går det bra! För några dagar sedan var jag tvungen att sluta amma helt och hållet pga medicin så nu finns det helt enkelt inte som alternativ. Då är problemet istället att hon gärna vill gräva i tröjan - ajajaj mina ömma bröst :cry: Just i natt var det stökigt pga det men annars har det gått bra.

Välling på kvällen går hur bra som helst och jag nattar henne liggandes i sängen, skönt att slippa nedläggningen! (Sen att hon vägrar sova i sin egen säng får vi se när vi tar tag i :p)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 276
Senast: Zewz
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 776
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Nu behöver jag eran hjälp... Vi har en tjej här hemma som fyller tre år i sommar. Hon har ALLTID varit väldigt svår att söva och har...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 411
Senast: Lingon
·
Gravid - 1år I lite mer än två veckors tid har vi haft projektet sluta nattamma, det blev avbrutet två nätter förra veckan när Cornelis var magsjuk...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 243
Senast: _Maria_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp