Sluta på långsidan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stod uppskriven på Mistel :) kändes bra med tanke på att jag tänkte starta henne i KM nästnästa helg.

Dagens övning var sluta längs långsidan, något vi aldrig ridit tidigare, spännande spännande.
Började framridningen med att testa det ridläraren visade förra veckans teori (som jag visst aldrig skrev om :o )
Mistel kan bli ganska "seg" så jag började i skritten med att se till hon gick framåt. Testade då att inte bara rida på lång tygel när jag drev på utan verkligen ge ordentlig eftergift, och ta mig tusan hästen längde på skrittstegen, amazing det funka.

Övningen gick sådär, hade väldigt svårt få in rätt känsla i slutan. Var ibland tvungen slänga en blick bakåt för att se var rumpan var någonstans:angel:. Men fick fick till ett par bra slutor iallafall.
Tagen bakdel på voltspåret gick däremot kanon och galopppen, där är hon som en dröm.

Nästa veckablir det hårdkörning, ska rida igen på tisdag, ordninarie lektion på torsdag och så dressyrkurs på fredag.
Herreguuuud, undrar om jag kommer kunna rida öht på söndag :rofl:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var faktiskt inte så väldigt säker här efter sommaruppehållet om jag skulle fortsätta. Tog ju en paus redan i våras då jag kände 1. det...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På kvällens första lektion stod jag uppskriven på Arnica. Arnica är ett mörkbrunt sto med mycket ögonvita, lite långsmal, stel och...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Pga dubbelbokningar fick jag inte plats på veckans dressyrkurs, men som tur blev en deltagare sjuk och jag fick hoppa in lite snabbt i...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp