Sluta snusa tråden

När jag slutade röka (som kanske är lättare än att sluta snusa?) så var det som gjorde att jag lyckades att JAG bestämmer över MIG. Inget beroende, inget grupptryck, ingen annan. Jag. Och när min hjärna sa att jag ville/behövde/måste ha cigg stod jag fast vid att JAG bestämmer, inte nikotinet. Krävde en del pannben men det gick.
 
Går rätt bra fortfarande. Hungrig 24/7 dock.
Hittade en snus i lördags i bilen. Den tog jag då. Skiten måste va helt slut, annars går det inte.
 
Heja, heja alla ni som kämpar på. Tänk på att även om ni åker dit igen och igen så finns det ingen som helst anledning att inte försöka igen på en gång. Det lönar sig i slutänden. Jag har själv varit i nikotinhelvetet och vet hur jobbigt det är när man gång efter gång "misslyckas" med att sluta. Det tog säkert 100 försök, om inte fler innan jag lyckades. Nu är jag rökfri sedan 6 år och det finns inte på kartan att jag tänker ta något preparat innehållande nikotin igen. Jag hatade verkligen att vara slav under nikotinet. Har inte haft något som helst röksug sedan ett par veckor efter jag slutade. Av de nikotinhjälpmedel jag testade passade nikotinsprej eller sugtabletter mig bäst. När jag lyckades sluta helt för alltid gjorde jag det utan nikotinhjälpmedel dock.
 
Har nu köpt min sista stock sedan är det finito. Vill inte ha abstinens i Ungern men efter det är det slut. Kommer "köpa" snus efteråt med (men inte bokstavligt, de pengarna kommer istället gå in till mitt sparkonto).
 
Jag tvivlar ju på att suget kommer försvinna helt. Vet att jag slutat tidigare och ramlat dit igen efter 3 månader. Sambon har hållt upp i 1 år och han säger att han inte är sugen. Men jag vet inte om han säger det enbart för att motivera mig.

Tog en snus nu. Hela min hjärna är lycklig.
Om man skulle ge sig fan på att åtminstone trappa ner. Ta det därifrån i stället.
I stället för att snusa en dosa per dag, köpa en stock som ska räcka hela månaden.
 
Oj oj jag borde verkligen signa upp på denna tråden! Snusar dygnet runt och bara siberia extremly strong där en prilla är lika mycket nikotin som fem-tio vanliga 🫣 samt att jag röker MYCKET!!!!

Fan! Dock så håller jag på och försöker sluta knarka också så nikotinet är inte the worse Guy så att säga…. Så eventuellt att jag kör sluta med drogerna först!
Men vill va med i tråden iaf 🥰🥰🥰
 
Alltså jag tror seriöst det kommer vara svårare för mig att sluta snusa än att sluta röka! Känner mycket starkare kärlek till snuset än till ciggen!! Har redan dragit ner mycket på ciggen och röker mest wape eller e-cigg nu! Men snuset alltså! Och speciellt denna extremly strong!

Vad snusar ni för något? Vad är er guilty plesure? Min är alltså siberia extremly strong ☺🫣🫣
 
Alltså jag tror seriöst det kommer vara svårare för mig att sluta snusa än att sluta röka! Känner mycket starkare kärlek till snuset än till ciggen!! Har redan dragit ner mycket på ciggen och röker mest wape eller e-cigg nu! Men snuset alltså! Och speciellt denna extremly strong!

Vad snusar nu för något? Vad är er guilty plesure? Min är alltså siberia extremly strong ☺🫣🫣

Knox blue white! Men är inte speciellt kräsen :D
 
Alltså jag tror seriöst det kommer vara svårare för mig att sluta snusa än att sluta röka! Känner mycket starkare kärlek till snuset än till ciggen!! Har redan dragit ner mycket på ciggen och röker mest wape eller e-cigg nu! Men snuset alltså! Och speciellt denna extremly strong!

Vad snusar ni för något? Vad är er guilty plesure? Min är alltså siberia extremly strong ☺🫣🫣
Skruf stark portion här, nåt annat tar jag inte i. :p
 
Det går inte så bra för mig hahaha 😜 köpte en stock siberia extremly strong men tänker att jag ska få denna stock att räcka lite längre…
 
C262BE7A-5169-44B3-8981-CD004DAC440E.jpeg

Denna är min ÄLSKLING
 
Det går inte särskilt bra för mitt slutande 😎😤 men kanske beror på att jag inte till hundra procent är motiverad.

Hur går det för er?
 
Det går inte särskilt bra för mitt slutande 😎😤 men kanske beror på att jag inte till hundra procent är motiverad.

Hur går det för er?

Åt h…. Klarade knappt 4 dagar.
Vet inte ens om det är värt att sluta… blir galet sötsugen och äter godis i stället. Snusar jag så småäter jag inte öht. Äter frukost, lunch och middag. Inget behov direkt av att äta därimellan.

Snusar granit vit.
 
Har beslutat att vänta lite med sluta snusa och sluta röka pga mina drogproblem är viktigare att ta itu med!

Men undrar ändå hur går det för alla? Någon som behöver peppning? 🥰🥰
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag slutade snusa för tre dagar sedan. Cold turkey, pang bom, slut. Från en dosa stark portionssnus på två-tre dagar (så pass...
2
Svar
20
· Visningar
5 855
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag måste sluta snusa. Eller måste o måste men jag skulle må bättre utan iallafall. Nån mer på kära Buke som borde/vill/ska/håller på...
2
Svar
21
· Visningar
2 103
Senast: Monifa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp