Sluta Snusa

TheRedLightning

Trådstartare
Jag har inga problem att sluta snusa (gjort det många gånger), det svåra för mig är att inte börja igen.
Ofta i kombination att det t ex varit en jobbig/stressig dag och då får extrem snus-craving.

Har börjat fundera på om nikotinfritt snus kan vara något. Får en känsla att det bara är att ha något under läppen som är grejen.

Någon som testat?
Kanske någon speciell smak man ska prova?
Andra förslag jag missat?

Tänkte försöka igen så fort den dosan jag har tar slut. Skulle va skönt att bli helt snusfri, kostar trots allt en hel del pengar även om jag inte är någon stornusare (en dosa räcker i ca 1,5 vecka).
 
Jag har inga problem att sluta snusa (gjort det många gånger), det svåra för mig är att inte börja igen.
Ofta i kombination att det t ex varit en jobbig/stressig dag och då får extrem snus-craving.

Har börjat fundera på om nikotinfritt snus kan vara något. Får en känsla att det bara är att ha något under läppen som är grejen.

Någon som testat?
Kanske någon speciell smak man ska prova?
Andra förslag jag missat?

Tänkte försöka igen så fort den dosan jag har tar slut. Skulle va skönt att bli helt snusfri, kostar trots allt en hel del pengar även om jag inte är någon stornusare (en dosa räcker i ca 1,5 vecka).

Jag är exakt som dig, vid minsta stress, låg i humöret etc så blir snussuget för stort. Har testat nikotinfritt och tobaksfritt, men jag vill ha nikotin, tobak och mint i kombination för att jag ska känna mig lugn. Däremot byter jag alldeles för ofta och känner att jag blir äcklad av mig själv och vill sluta... men så står jag där med sista dosan i ett stressat ögonblick och jag åker och köper en ny stock.
 
Följer denna tråden... försöker motivera sambon att sluta men han har himla svårt för det.

Min exman slutade faktiskt med hjälp av att lägga in en bit ihopvikt papper ett tag så det går uppenbarligen. Jag har snusat i ca ett år och det är ju bara dumheter egentligen.
 
Borde också... snusar över 1 dosa per dag :o svindyrt och dålig ovana.
Blir dock ett monster och sjukt känslig när jag slutar...
 
Borde också, men är inte motiverad. Hemma går an, för så kan jag ta kaffe i stället. På jobbet är det värre. Då vill man ibland typ trycka upp 2 stycken under läppen (stressigt ibland). Testat olika sorter och kommit frm till att jag vill ha nikotin och tobakssmaken.
Har dragit ner lite på det i allafall.
 
Jag körde toapapper under läppen när det knep, sen trappades det ner lite av sig självt, papper är väl inte så jäkla skoj helt enkelt och bristen på rinn underlättade nog då jag inte behövde byta lika ofta och således tappade den vanan.
Snusfri 6 år nu :up:
 
Jag är exakt som dig, vid minsta stress, låg i humöret etc så blir snussuget för stort. Har testat nikotinfritt och tobaksfritt, men jag vill ha nikotin, tobak och mint i kombination för att jag ska känna mig lugn. Däremot byter jag alldeles för ofta och känner att jag blir äcklad av mig själv och vill sluta... men så står jag där med sista dosan i ett stressat ögonblick och jag åker och köper en ny stock.
Ja det är så svårt. Jag köper bara någon enstaka dosa åt gången, mest för att jag behöver sluta snusa.
Vet jag köpte en stock en gång men tröttnade på den sorten snabbt. 😅

Jag vet inte hur det är för dig, men när jag slutat snusa äter jag en massa godis istället. Vet inte om det är bättre det heller. Försökt med morötter istället, funkar ett tag tills sötsuget blir för stort. 🙈
 
Det nikontinfria tycker jag är överförväntan bra. Jag är så kluven till detta. Jag borde naturligtvis sluta men vill inte tillräckligt. Jag har kommit på att plockandet med dosan är en stor grej!? Hålla koll på den och ibland leka med den som nån stressboll.... men att den skulle vara tom nja... sedan är det socialt att prata om snus och tillverkning och smaker när en ser en annan förtappad med dosa.
I mitt jobb är det också fint att kunna bjuda och på så sätt visa att jag bryr mig. Det är en bra grej som jag ändå borde sluta med.
Hursomhelst så slutade en vän som var världens värsta snusare med hjälp av ingefärsbitar i snusdosa.
 
Ja det är så svårt. Jag köper bara någon enstaka dosa åt gången, mest för att jag behöver sluta snusa.
Vet jag köpte en stock en gång men tröttnade på den sorten snabbt. 😅

Jag vet inte hur det är för dig, men när jag slutat snusa äter jag en massa godis istället. Vet inte om det är bättre det heller. Försökt med morötter istället, funkar ett tag tills sötsuget blir för stort. 🙈

Tycker att jag äter mer godis och skit sedan jag började med snus :rofl:
 
Det nikontinfria tycker jag är överförväntan bra. Jag är så kluven till detta. Jag borde naturligtvis sluta men vill inte tillräckligt. Jag har kommit på att plockandet med dosan är en stor grej!? Hålla koll på den och ibland leka med den som nån stressboll.... men att den skulle vara tom nja... sedan är det socialt att prata om snus och tillverkning och smaker när en ser en annan förtappad med dosa.
I mitt jobb är det också fint att kunna bjuda och på så sätt visa att jag bryr mig. Det är en bra grej som jag ändå borde sluta med.
Hursomhelst så slutade en vän som var världens värsta snusare med hjälp av ingefärsbitar i snusdosa.
Ingefärsbitar i snusdosan? :eek: Hur funkade det eller vad var syftet med det?

Jag funderar på att prova nikotin/tobaksfritt å se va som händer, vi har en snusbutik som säljer sådant här, borde passa på och prova nästa gång jag har vägarna förbi.
 
Ingefärsbitar i snusdosan? :eek: Hur funkade det eller vad var syftet med det?

Jag funderar på att prova nikotin/tobaksfritt å se va som händer, vi har en snusbutik som säljer sådant här, borde passa på och prova nästa gång jag har vägarna förbi.
Han la dem under läppen och låtsades att det var snus. Jag har inte provat. Men han sa sig må bättre fysiskt också av det. Infektioner och allergi mm försvann visst.
 
@TheRedLightning känner flera som kör ingefära. Det bränner under läppen liknande som snus.
Jag kör tobaksfritt snus efter att hållt på i många år att sluta/börja igen med vanligt snus . Det är mindre skadligt för tänder och mage osv. För mig var det ingen skillnad alls att byta till tobaksfritt dvs funkade från dag ett utan problem. Men ja - nikotinet har du ju dock fortfarande ☺️
 
Han la dem under läppen och låtsades att det var snus. Jag har inte provat. Men han sa sig må bättre fysiskt också av det. Infektioner och allergi mm försvann visst.
Hm, ingefära är rätt starkt. Undra hur det där blir, låter lite spännande men nog inget jag kommer prova tror jag. :p
 
Köp en stock, om du lätt tröttnar på samma smak. När suget kommer får du bara ta från stocken, det är ju redan inköpt och betalt. Men till slut kanske du blir så trött på det att du hellre är utan :D
 
Köp en stock, om du lätt tröttnar på samma smak. När suget kommer får du bara ta från stocken, det är ju redan inköpt och betalt. Men till slut kanske du blir så trött på det att du hellre är utan :D
Funkar inte så, snusar tills det tar slut å sen slutar, därför jag inte köper hem så mycket åt gången.
 
Inne på min sista dosa... fick verkligen panik när jag insåg att det var den sista! Däremot varit utan snus mellan 11-19 idag och det gick ju hur bra som helst. Redo att lägga av? :cautious::nailbiting:O_o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 351
Senast: Grazing
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 596
Senast: tanten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 272
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp