Sluta Snusa

Egentligen skulle min dosa tagit slut i fredags, men köpte en ny för det är YKB-kurs hela helgen.
Tanken nu är att den dosan jag har är sista nu. Var en kollega som sa att jag hade snusat på förra ykb-kursen också. Det var två år sedan.
Knappt ens fattat att jag hållt på så länge. 😅
 
Slutade snusa i augusti efter 15 år som snusare. Inte ett enda återfall.

Bytte till Onico i början vilket jag tycker funkade riktigt bra, men efter ett tag slutade jag med det också, nyttigare jovisst men kostar lika mycket som vanligt snus.

Trodde aldrig det skulle vara så enkelt att sluta :D
 
Minns inte riktigt, mer än att någon sort innehöll ginseng vilket tydligen är dåligt när man är gravid. Jag hann med ett par dosor innan jag upptäckte det 🤦‍♀️
Jag är inte gravid å inga planer på å bli det inom närmsta tiden, som det ser ut nu. Men man vet ju aldrig. 😅
Har jag tur kanske jag kommer till orten där den finns en tobaksbutik, då kanske jag kan köpa på mig någon/några tobakfria sorter.
 
Jag tog mig till den där tobaksbutiken. Köpte både nikotin och tobaksfritt snus, en dosa. När den tog slut har ja inte snusat sen dess.
Snart 1 månad sen.
Förvisso tog en prilla i fredags, men blev nästan illamående av nikotinkicken.
Tog ingen mer, återstår att se om det blir något festsnusande till helgen, då vi ska på julbord me jobbet. 🙈
 
Jag tog mig till den där tobaksbutiken. Köpte både nikotin och tobaksfritt snus, en dosa. När den tog slut har ja inte snusat sen dess.
Snart 1 månad sen.
Förvisso tog en prilla i fredags, men blev nästan illamående av nikotinkicken.
Tog ingen mer, återstår att se om det blir något festsnusande till helgen, då vi ska på julbord me jobbet. 🙈

Jag höll igen i en vecka, snusade em vecka och uppehåll nu igen.. men så sugen, kan dock inte få tag i snus där jag är!
 
Vill tipsa om en bok, Snusfri av Anders Åkerman. Rolig, nytänkande, inte alls pretangös eller med pekpinnar. Nyttiga tankebanor även för andra situationer i livet :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 912
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 554
Senast: tanten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 396
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp