Slutade andas

fettso

Trådstartare
I natt kom Miranda snart 3,5 år ner till oss som vanligt.

Jag vaknade kanske en timme senare plötsligt och tittade på henne.
Hon låg då helt blickstilla och jag kunde varken se eller höra ngn andning.
La örat emot bröstkorgen och hörde INGA hjärtslag eller andning, det var helt stilla, rörde sig inte.
Lyssnade vid munnen också och hörde/kände ingenting.
Tar i hennes armar och dom är helt sladdriga, inget motstånd alls.

Jag skriker rakt ut så min man vaknar.
Tar upp henne mot mig och då plötsligt tar hon ett djupt andetag.
Lyssnar igen på hennes hjärta som då slår i hundra nittio.
Kunde inte sova resten av natten.

Min man har ibland andningsuppehåll, och krupp finns i släkten.
Är rädd för att sova mer.

Tilläggas bör att hon har haft jätteont i halsen och varit hes dom sista dagarna.
 
Sv: Slutade andas

Oh fy fan vad otäckt :eek:

Vad kan man göra för att förhindra att det händer igen? Eller är det något som är "normalt"? Vet att min pappa har lååång andningsuppehåll när han sover, men han börjar ju alltid andas igen.
 
Sv: Slutade andas

Urch...:eek: Kanske kolla upp med doktor eller liknanade så ni får veta vad det beror på så ni slipper oroa er lika mycket.
 
Sv: Slutade andas

usch vad obehagligt!

Sömnpné har min sambo och ibland håller han andan i en evighet känns det som, och han är ju aldrig utvilad dagtid heller då han håller på hela nätterna. Obehagligt minst sagt....

Tycker ni ska kontakta BVC och kanske skaffa ett andningslarm?
 
Sv: Slutade andas

Min lilla tös på snart 3-år har ofta andningsuppehåll, vissa är korta andra långa. Vi vet nu att det beror på att hon har för stora mandlar och även en för stor polyp i näsan då hon snarkar väldigt mycket. Andningsuppehållen brukar vara mest påtagliga då hon är förskyld. Hon ska opereras för detta nu i höst. Hon har haft mycket problem med många förskylningar och falsk krupp en längre period. Hoppas att det bara var en engångs händelse för det är läskigt när det händer.

Mvh sofia
 
Sv: Slutade andas

Fy vad obehagligt !!

Ring och prata med BVC eller sjukvårdsupplysningen och se vad de säger.
 
Sv: Slutade andas

Klart det ska kollas upp omgående. om inte annat så för att lugna dina nerver.
hoppas det inte är något.
 
Sv: Slutade andas

Ring och prata med BVC eller din vårdcentral för att kolla upp det, dels för din egen skull så att du kan sova ordentligt själv om nätterna för jag kan verkligen förstå om du inte vågar efter det som har hänt för det är väldigt obehagligt. Jag har blivit van, men ibland när hon har längre uppehåll är det väldigt jobbigt för man blir väldigt orolig. Det är vanligt att andningsuppehåll kan förekommer mer i samband vid förskylningar, men det kan ju vara något annat också. Hur brukar hon ligga när hon sover om nätterna? På sidan, på rygg? Andas hon med öppen mun eller hon använder både näsa och mun?

Mvh Sofia
 
Sv: Slutade andas

Hon brukar ligga på rygg och andas med öppen mun.
Faktiskt så snarkar hon ganska ofta.

Min man tycker att jag är löjlig som vill åka till VC:(
Han tror mig inte.
 
Sv: Slutade andas

Samma som min dotter, det är vanligt att små barn har för stora mandlar och att "polypen" i näsan är för stor. Det gör att de små bara mun andas och vill gärna ligga på rygg. Snarkningar är oxå en av symptomerna. Min lilla prinsessa vaknar ca 1-2 gånger per natt och vill dricka för hon blir torr i munnen av att bara munandas. När hon har varit sjuk ex förskylningar, brukar hon då bli kinkig med maten? Min total vägrar att äta något ,förutom piggelinglass för att hennes halsmandlar brukar då bli ännu större och hon har svårt med att få ner något och detta brukar hålla i sig en vecka:crazy:. Hon är redan väldigt liten så det är lagon roligt.

Jag hade bett dem ta en ordentlig titt i halsen och eventuellt bett om en remiss till öron, hals mottagningen. Berätta även hur hon sover- andningen genom bara mun, snarkar och att hon ligger på rygg.
Lycka till och hoppas att det löser sig för er.

Mvh sofia
 
Sv: Slutade andas

Du SKA åka.
Som jag skrev tidigare, så för din egen sinnesros skull om inte annat.

Man blir ju skakis när barnen inte är som vanligt
 
Sv: Slutade andas

Jasså, tror inte att han hade resonerat så om det var han
som hade varit vaken och upplevt det du upplevde??
Fy, vågar knappt föreställa mig vad du kände:crazy:.
Vad skönt att du har fått tid på vc.
Jag hade absolut kollat upp det också om jag varit du.
Inga tvivel.
Hoppas det var en engångsföreteélse.
Shit, vad du antagligen kommer få svårt att sova ett tag framöver...

Lycka till idag!

/J.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Slutade andas

Tack alla.:)

Fick remiss in till Halmstad, så ska dit och kolla mer ordentligt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min ena lilla hund har främst växt upp med Husse. Husse har därmed varit hennes favoritperson. Hon skulle gosa med honom mest, sitta i...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kollade på väderprognosen. Hos mig på Östersjökustens fastland skulle det bli 30+, men tittade jag längre ut i skärgården på de...
Svar
10
· Visningar
1 762
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 232
Senast: Nominous
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 011
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp