Slutar inte drömma om min sålda häst!!

Appropå att drömma om sålda hästar, jag kn ännu efter 18 år vakna upp kallsvettig efter att ha drömt att jag glömt hästen i något stall 😬 det var också en soulmate och en på miljonen.
Appropå att drömma om sålda hästar, jag kn ännu efter 18 år vakna upp kallsvettig efter att ha drömt att jag glömt hästen i något stall 😬 det var också en soulmate och en på miljonen.
Haha- drömmer ofta att jag glömt min ponny i stallet hemma och ingen mockat på flera år...
 
Appropå att drömma om sålda hästar, jag kn ännu efter 18 år vakna upp kallsvettig efter att ha drömt att jag glömt hästen i något stall 😬 det var också en soulmate och en på miljonen.
Och jag hade mardrömmar när jag köpt min häst att jag inte fick träffa den där den stod i nåt stall. Jag såg den på avstånd men kunde inte komma in. Samma dröm med variationer länge och det var ångestfyllt. Efter ett tag försvann drömmarna, nu när han är död drömmer jag inte mardrömmar om honom alls.
 
Appropå att drömma om sålda hästar, jag kn ännu efter 18 år vakna upp kallsvettig efter att ha drömt att jag glömt hästen i något stall 😬 det var också en soulmate och en på miljonen.

Jag brukar ha en liknande dröm om min första häst, att jag glömt att åka till stallet och ta hand om hästen (gärna över flera dar/veckor). Undrar om det kan bero på dåligt samvete pga att jag köpte ny häst som jag prioriterade då hon blev för gammal för att ridas.... Nu har hon varit död i snart 8 år men kan fortfarande ha samma dröm ibland.
 
Appropå att drömma om sålda hästar, jag kn ännu efter 18 år vakna upp kallsvettig efter att ha drömt att jag glömt hästen i något stall 😬 det var också en soulmate och en på miljonen.

Precis samma drömmar kan jag ha om min Bella som jag sålde för 3,5 år sedan, att jag glömmer bort henne trots att hon är i min (i drömmen) ägo!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Du kan ju prata med ridskolan om eventuella möjligheter för framtiden. En del ridskolor vill inte att hästarna går kvar för länge, så de har kanske någon plan på hur länge de tänkt ha honom kvar. Sen kan du ju höra angående priset, OM det skulle gå med på att sälja. Så du vet vad för siffror det handlar om.
 
Håller med.
Ring och prata med ridskolan - eller ännu hellre, åk och hälsa på - och säg som det är.
Du älskar och saknar hästen, och skulle gärna vilja att de övervägde dig den dagen han ska säljas. Om de inte kan tänka sig det redan nu?
Även om det inte är aktuellt just nu den närmaste tiden, så kanske det kan skänka dig trygghet och ro ändå. Att du i alla fall kontaktat dem och vet hur möjligheten att få hem honom en dag ser ut.

Vi kommer att få hem en häst från Malta om ett par månader.
En gammal passhäst till mig, då jag jobbade på travet, som jag aldrig kunnat släppa. Och som tyvärr hade oturen att hamna på Malta förra året. Jag drömde om honom på nätterna, mer ofta än inte mardrömmar, och fick bara mer och mer ångest för var dag. Så jag luskade till sist fram uppgifter till ägarna på Malta och frågade om jag fick köpa hem honom när han var klar med tävlandet, vilket de gick med på.
Nu har jag slutat drömma om honom och nu är jag bara förväntansfull som ett barn till hans hemkomst.
Ångrar det inte en sekund. Känns det rätt, så är det rätt.
 
Håller med.
Ring och prata med ridskolan - eller ännu hellre, åk och hälsa på - och säg som det är.
Du älskar och saknar hästen, och skulle gärna vilja att de övervägde dig den dagen han ska säljas. Om de inte kan tänka sig det redan nu?
Även om det inte är aktuellt just nu den närmaste tiden, så kanske det kan skänka dig trygghet och ro ändå. Att du i alla fall kontaktat dem och vet hur möjligheten att få hem honom en dag ser ut.

Vi kommer att få hem en häst från Malta om ett par månader.
En gammal passhäst till mig, då jag jobbade på travet, som jag aldrig kunnat släppa. Och som tyvärr hade oturen att hamna på Malta förra året. Jag drömde om honom på nätterna, mer ofta än inte mardrömmar, och fick bara mer och mer ångest för var dag. Så jag luskade till sist fram uppgifter till ägarna på Malta och frågade om jag fick köpa hem honom när han var klar med tävlandet, vilket de gick med på.
Nu har jag slutat drömma om honom och nu är jag bara förväntansfull som ett barn till hans hemkomst.
Ångrar det inte en sekund. Känns det rätt, så är det rätt.
åhhh vilken?! :D Jag har följt Clear Sign sen han såldes till Malta å nu verkar han inte starta längre.. man undrar ju vad som hänt :(
 
Jag kan fortfarande drömma om att jag får tillbaka min första egna häst ❤️
Jag sålde honom för 18 år sedan, och det var av en smärtsam anledning. Jag älskade denna häst 💕 Det var ett tag sedan jag drömde dessa drömmar, men det går i vågor. Drömmarna handlar numer om att han får gå sina sista år hos mig. Det som tröstat mig i alla år, är att han är kvar hos samma ägare sedan han lämnade mig ~ bättre kan det inte bli 💕 Och han lever än ~ vacker gammal gubbe 😍❤️
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 732
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp