Slutat äta sitt grovfoder

Får han hö ute, och äter han lika dåligt ute som inne? Min ena äter mycket bättre ute än inne, får kanske i honom bara 3 kg under natten på box medan nu på lösdrift äter han lätt 7-8 kg på en natt...

Kan även vara värd att testa med boxbyte, kanske han skulle äta bättre med lugnare grannar?

Är det en valack? Är den hingstig/dominant? I så fall kan det tänkas att han prioriterar att ha koll på sina nya omgivningar och alla nya hästar istället för att äta.
 
Får han hö ute, och äter han lika dåligt ute som inne? Min ena äter mycket bättre ute än inne, får kanske i honom bara 3 kg under natten på box medan nu på lösdrift äter han lätt 7-8 kg på en natt...

Kan även vara värd att testa med boxbyte, kanske han skulle äta bättre med lugnare grannar?

Är det en valack? Är den hingstig/dominant? I så fall kan det tänkas att han prioriterar att ha koll på sina nya omgivningar och alla nya hästar istället för att äta.
Han äter lika dåligt ute som inne, har precis bytt box till den lugnaste platsen i stallet då han blev alldeles för stressad i förra boxen. Det är en väldigt raglåg valack, aldrig tidigare brytt sig om andra hästar när han ätit utan vara struntat i dom och ätit oavsett.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: MayGrace
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743
  • Artikel
Dagbok Jag var hos tandläkaren i morse och blev drogad. Fick dock rådet att inte gå och lägga mig när jag kom hem. I informationsbladet om...
Svar
15
· Visningar
1 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp