Bukefalos 28 år!

Slutat med p-piller + sex = gravid direkt?

B

beelzebul

Låt oss säga att man normalt tar p-piller varje dag 09.00.
En dag bestämmer man sig dock för att sluta med p-piller, när det är 10 hormontabletter kvar av kartan och 7 "sockertabletter".
Så den morgonen tar man inget p-piller utan slänger bort dem.
Morgonen därpå har man sex med en kille som kommer inuti...
När sexet genomförs har det alltså gått 48 timmar sedan senaste p-pillret intogs.
Efter detta sex tar man varken dagen-efter-piller eller några vanliga p-piller..
Hur stor skulle ni tro risken/chansen är att man blivit gravid?

Mina egna tankar: Redan vid sexet bör ju skyddet ha sänkts avsevärt, eftersom inget piller tagits på 48 timmar? Och eftersom spermierna kan leva kvar i slidan 3 - 5 dygn, så kommer ju skyddet att ha sänkts drastiskt och risken att bli gravid bli ganska stor, eller? Är jag helt ute och cyklar?
 
Sv: Slutat med p-piller + sex = gravid direkt?

Man har ju hört om personer som blivit gravida trots p-piller för att de glömt något piller, eller för att de haft diarré/kräkningar.
Men kan det vara så lätt alltså? Man tycker ju att ägglossning och hela alltihop behöver lite tid på sig att komma igång...
Men det går alltså att bli gravid "direkt" man slutar med pillerna?
Någon som har erfarenhet av detta kanske till och med?
 
Sv: Slutat med p-piller + sex = gravid direkt?

Visst går de, men är de vanliga p-piller o inte mini piller så är inte risken för att man blivit gravid lika stor. Jag åt mini piller o glömde ta under 2 dagar vilket resulterade i vår son på 2,5 år.
 
Sv: Slutat med p-piller + sex = gravid direkt?

Jag blev gravid trots att jag åt cerazette, tror inte jag glömde något piller heller. Var under en period vi hade lite sex också för den delen... Men jag vet att min kusin också är "överfertil" så jag tror det beror p ålder och gener om man blir gravid.
 
Sv: Slutat med p-piller + sex = gravid direkt?

Klart att det går men väldigt liten chans/risk. Mycket ska stämma för att man skall bli gravid. En del försöker ju i flera år utan resultat, andra blir gravida på en gång. Ett lotteri!
 
Sv: Slutat med p-piller + sex = gravid direkt?

Okej, så det är möjligt alltså..

Men är det möjligt att vara gravid om man får en sån där bortfallsblödning när man slutar med p-pillren?? Ska inte den utebli då??
 

Liknande trådar

Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: mandalaki
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 954
Senast: Brandgul
·
Kropp & Själ Risk att det redan finns liknande trådar! Men började med p-piller för snart tre veckor sedan, är dock inte alls så såld på idén...
Svar
17
· Visningar
1 410
Senast: Elektronen
·
Övr. Barn Gammal medlem, nytt konto för anonymitet. Jag håller på att noja sönder och letar graviditetssymptom överallt, hjälp :D Jag kan ju...
Svar
10
· Visningar
2 424
Senast: Kaos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp