Slutgiltigt uppskov

Wysiwyg

Trådstartare
Jag har tänkt ansöka om slutgiltigt uppskov på skatten när jag säljer min lägenhet. Jag kommer köpa ny lägenhet inom närmsta halvåret och som jag förstått det när jag läst på skatteverkets hemsida kan jag då begära uppskov på vinsten. Lägenheten jag köper kommer vara dyrare än den jag säljer. Måste jag använda hela vinsten till handpenning i så fall eller kan jag lägga en del av vinsten på handpenning och använda resten för renovering?
 
Jag har tänkt ansöka om slutgiltigt uppskov på skatten när jag säljer min lägenhet. Jag kommer köpa ny lägenhet inom närmsta halvåret och som jag förstått det när jag läst på skatteverkets hemsida kan jag då begära uppskov på vinsten. Lägenheten jag köper kommer vara dyrare än den jag säljer. Måste jag använda hela vinsten till handpenning i så fall eller kan jag lägga en del av vinsten på handpenning och använda resten för renovering?
Du får göra vad du vill med vinsten.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
443
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 493
Senast: verser
·
Hästmänniskan Jag håller på att sälja min häst, det är även första gången någonsin jag säljer en häst och jag tycker det är svårt att veta exakt hur...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 870
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp