Slutlön; semesterersättning

Vet du varför den inte blev godkänd i år?
Finns det någon annan utbildning inom samma?
Fick inte direkt någon anledning men det kan ju vara mättad arbetsmarknad, men jag hoppas ändå att det går igenom ändå. I år hade visst bara någon enstaka fått godkänt för denna typ av utbildning.

Just denna skulle passa mig så bra då det är fokuserat på digital kommunikation, halvfart och på distans. Det skulle vara perfekt.
 
Fick inte direkt någon anledning men det kan ju vara mättad arbetsmarknad, men jag hoppas ändå att det går igenom ändå. I år hade visst bara någon enstaka fått godkänt för denna typ av utbildning.

Just denna skulle passa mig så bra då det är fokuserat på digital kommunikation, halvfart och på distans. Det skulle vara perfekt.
Hoppas verkligen den kommer igång i så fall!
 
Exakt, det är min fasa. Men än så länge ligger utbildningen kvar på skolans hemsida och de har sagt att de ska söka om igen nästa år. Förhoppningsvis är det inte så mättat än!
if I were you så skulle jag kontakta Start - Myndigheten för yrkeshögskolan (myh.se) och fråga om de tror att utbildningen kommer godkännas nästa år. Att den som arrangerar utbildningen hoppas det säger ju egentligen inget alls om huruvida det finns behov av den.
Det verkar ju onödigt att hoppas i ett helt år till för att sen bara inse att det inte blev nåt.
 
if I were you så skulle jag kontakta Start - Myndigheten för yrkeshögskolan (myh.se) och fråga om de tror att utbildningen kommer godkännas nästa år. Att den som arrangerar utbildningen hoppas det säger ju egentligen inget alls om huruvida det finns behov av den.
Det verkar ju onödigt att hoppas i ett helt år till för att sen bara inse att det inte blev nåt.
Fick detta till svar:
"Varje år har anordnare möjlighet att ansöka med olika utbildningar om att få ingå i Yrkeshögskolan, så även i år. Det är dock omöjligt att på förhand säga vilka utbildningar som kommer beviljas, då alla ansökningar inom ett område (i detta fall kommunikation/journalistik) läses tillsammans och i många fall konkurrerar om statsbidraget. I bedömningsprocessen tas bl.a. hänsyn till redan befintligt utbud inom yrkeshögskolan, om andra utbildningsformer leder till samma yrkesroll, samt hur stark efterfrågan är på yrkesrollen.

Det vi kan säga om årets ansökningsomgång är att det i dagsläget ser ut som att vi inte kommer att kunna bevilja lika många platser som vi gjort de senaste åren. Detta pga att MYH fått mindre statsbidrag att fördela. Den slutliga summan får vi inte veta förrän i december när regleringsbrevet kommer, så mycket kan ju hända till dess.

Det du kan göra är att gå in på yrkeshogskolan.se och se vilka utbildningar som redan finns inom kommunikationsområdet eller närbesläktade området kultur, media, design."
Inte så mycket ny information, men det verkar som att de fick mindre pengar överhuvudtaget - inte att det berodde på just den utbildningen. Förhoppningsvis.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 791
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 931
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 319
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 685
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp