Sluträkningen, så gick det.

Inte_Ung

Trådstartare
Efter mycket trassel så fick jag tillbaka mitt hus. Det såg ut som kriget när vi öppnade. Mycket trasigt samt skräp och bråte överallt. Tomma pizzakartonger i drivor samt avföring på golven. Kattvindarna fyllda med skräp och toaletterna trasiga. Flera golv helt förstörda.
Nåväl, huset var slitet sedan tidigare och det mesta var avskrivet. Jag stämde dock de utflyttade hyresgästerna på uteblivna hyror, en trasig dörr och kostnaden för städningen som en städfirma utförde.
I en förlikning i Tingsrätten så fick jag halva summan. Det blev 10 500:- som plåster på såren. 900:- av dessa gick till avgiften till Tingsrätten.
Det kostade massor mer än så att få huset beboeligt, men litet är bättre än inget.
 
Efter mycket trassel så fick jag tillbaka mitt hus. Det såg ut som kriget när vi öppnade. Mycket trasigt samt skräp och bråte överallt. Tomma pizzakartonger i drivor samt avföring på golven. Kattvindarna fyllda med skräp och toaletterna trasiga. Flera golv helt förstörda.
Nåväl, huset var slitet sedan tidigare och det mesta var avskrivet. Jag stämde dock de utflyttade hyresgästerna på uteblivna hyror, en trasig dörr och kostnaden för städningen som en städfirma utförde.
I en förlikning i Tingsrätten så fick jag halva summan. Det blev 10 500:- som plåster på såren. 900:- av dessa gick till avgiften till Tingsrätten.
Det kostade massor mer än så att få huset beboeligt, men litet är bättre än inget.
Det måste vara väldigt skönt att förhoppningsvis kunna lägga det här bakom dig nu, eller håller han fortfarande på att jävlas?
 
Skönt för dig @Inte_Ung :heart Mina WT-hyresgäster hade ingen inkomst så jag fick stå för hela kalaset själv då de hade rättshjälp... Fast jag "vann". Jävla skämt hur det fungerar :devil::devil::devil:
Ja det är ju så. Det måste finnas något att få för att kunna få ersättning. Det blir ett problem med människor som lever med en "alternativ" ekonomi.
 
Gud vad skönt att höra!! Även om allt är en jävla röra och skit så är du i alla fall av med det som orsakat det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp