SM -fårvallning 2023

Migo

Trådstartare
Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden.

Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana med delning/fålla/singel. De 15 bästa går till finalen imorgon som är en internationell finalbana med dubbelhämt och sortering. Närarbetet livesänds idag på facebookgruppen SM-fårvallning 2023. Hela finalen ska livesändas i samma grupp imorgon.

Vilka här följer, hejar ni på nån speciell?
 
Är på utbildning idag men hoppas kunna se lite imorgon.

Har för dålig koll för att hejja på nån men tror att mamman till syrrans illbatting är med..
 
Försöker få min sambo att förstå det när jag pratar om att vi behöver fler. 🤓
Maken bara nickade och frågade "jaha, och vad heter den här då?" när jag kom hem med hund nr 6 för några veckor sedan. :angel:

(han var mindre road när ovan nämnda hund idag hittades sittande bänken i tvättstugan, för att titta efter mig genom fönstret... Nackdelen med en som är uppväxt i hundgård!)
 
Jag hejar på norrbottningarna och min gamla uppfödare, tyvärr åkte klubbkamraten ut igår men finns några andra norrbottningar kvar till idag :)
 
Han har inget val, hans uppehållstillstånd ryker om vi separerar 😁🤪

(Obs, skämt. Vi har en bra kommunikation och han har inget emot min hundsamling ❤️)
Sambon är nog bara lite traumatiserad av att först gått ifrån att aldrig ha haft husdjur till en snäll, mild, vuxen BC, och sedan vidare valp som är en blandning mellan en tyrannosaurus, piraya och krokodil som höll oss vakna hela nätterna första månaden. 😂
 
Och där bröt domarna för att bygga om banan.

Allt börjar alltså om igen så fort de har fått till det praktiska, de 6 (!) ekipage som gått utan att komma runt får alltså omstart på nya banan.

Om det inte vore så synd om alla nervösa tävlande hade det varit helt fantastiskt kul. SVaK i sitt esse med kompisbedömningar och noll fårtänk.
 

Liknande trådar

Hundträning Första start är kl 08:30, totalt är det 15 ekipage som ska gå den stora internationella finalbanan med dubbelhämt (2 olika flockar med...
Svar
6
· Visningar
1 170
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp