SM-guld viktigare än OS-medalj?

(Kristianstadsbladet)
Jag var på Skånes Idrottsgala i onsdags på Slagthuset i Malmö och blev oerhört irriterad och frustrerad över årets manliga idrottsprestation.
De nominerade var Håkan Dahlby, skytten som kom femma i OS i Aten, Peder Fredricsson, Peter Eriksson och Rolf-Göran Bengtsson, de tre skåningarna i hopplandslaget (ridsport) som tog OS-brons i Aten och Malmö FF som vann allsvenskan.

http://www.kristianstadsbladet.se/a...AID=/20041123/TYCKTTANKT/111230487/1028/TYCKT
 
Sv: SM-guld viktigare än OS-medalj?

:bow: till artikelförfattaren!
 
Sv: SM-guld viktigare än OS-medalj?

Hej! måste ju bara säga att jag förstår inte hur de kan blanda fotboll med övrig sport, när de faktiskt har en helt egen gala.. Att MFF vinner SM-guld i fotboll, couldn´t care less.. sportjournalister har fått för sig att sport-tokiga Sverige bara vill se och höra om fotboll..Inget kunde vara mer fel!!!. Jag äter allt inom sport, men är urless på denna fotboll.. När allsvenskan är klar går tidningarna ut med .."bara 201 dgr kvar till allsvenskans premiär" Men skärpning va´?? Nedräkningar för denna j-kla sport pågår ständigt, jag är en sån som tycker om att höra annat också!! Och visst, svenska laget i hoppning förtjänar en utmärkelse, men enda sättet för dem att få det är väl att vi instiftar en egen prisutdelning.. skulle vara kul att se om någon TV-kanal skulle sända något sådant!! Dock i MITT hjärta har hopplandslaget redan gjort en bragd och min medalj hamnar hos dem!MVH!
Maria Hedberg, Hoppdomare, Dalarna :banana:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) På idrottsgalorna 2004 och 2005 har Jan Brink fått ge sig mot skytten Håkan Dahlby. Men i lördags fick Jan Brink...
Svar
0
· Visningar
1 110
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Skånes Idrottsgala arrangerades för fjärde året i rad på Slagthuset i Malmö. Det blev en ny kalkon. En ny pinsam...
Svar
0
· Visningar
1 336
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp