Bukefalos 28 år!

SM i spekulationer - konstig svullnad

spinxx

Trådstartare
Bakgrundsinformation:
Sto, 8 år. Lite smågalligt normaltillstånd men då främst på bakbenen.
Tillhör sorten som får lite tjockare ben av att stå inne, benen är alltid fina vid intag, speciellt nu när det är lite kallare ute.
Igår hade hon stått inne i tre timmar när jag kom ut.
Då är hon svullen och varm på insidan av h.f precis ovanför kotan. Alltså inte jämnt svullen hela vägen upp till knät utan enbart ovanför kotan. Kotan normal.
Hon är inte öm, rör sig normalt, hittar inget sår, har ingen temp.

Ni som känner mig vet att jag nu oroar ihjäl både mig och häst; det blir trapalanda för hästen och psyk-intensiven för mig. :angel:

Jag är lite inne på att hon slagit sig själv, stallkompis är inne på att hon ätit något konstigt i hagen och att det kan vara en fodergalla ("hon är ju lite gallig normalt") Stallchef säger att en stukning eller vrickning kan vara orsaken eftersom det tyvärr börjar bli riktigt lerigt i vissa delar av hagen..

Skall ut ikväll igen, får se hur det ser ut då.

Hur hade ni spekulerat/behandlat? Av ren nyfikenhet.
 

Liknande trådar

Hästvård När jag plockade in min 5-åring från hagen på söndagkväll var han väldigt halt på vänster bak, ville inte riktigt trampa ner ordentligt...
Svar
10
· Visningar
3 279
Senast: bapro
·
C
Hästvård Jag har en 10årig islänning som för en vecka sedan när jag var ute och red markerade lite på h.f. Dagen innan hade han fått springa lite...
Svar
5
· Visningar
3 456
Senast: Thora
·
Hästvård Fbl skoddes om igår. Inga konstigheter alls, det enda som är 'ändrat' är att han fick ringskor utan kappor alls fram istället för...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
26 167
Senast: TantEster
·
Hästvård alacken har endera rullat fast i boxen natten mot idag, eller iaf legat ner och sparkat på väggen och grävt djupa hål i bädden. Inga...
2
Svar
31
· Visningar
3 657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp