Små barn och värme

Kilauea

Trådstartare
Hur hanterar ni med små barn denna värme? AC? Badar? Skugga eller inne?

Sonen, 3 månader, har jättejobbigt i värmen. Vi håller honom inne, har fönster öppna och fläkt igång för att få lite ruljans på luften. Han ligger i bara blöjan och får låna hundens kyldyna emellanåt. Ammar på minsta signal och ger även kall mjölk i flaska.
Tidigare idag fick han bada också, men då han vill ha varmt vatten vet jag inte om det var så avkylande :p.
 
Hade jag haft en liten kotte nu hade jag köpt AC och ställt i vartenda rum i lägenheten och sett till att bara vara ute morgon och kväll.

Nu har vi en treåring så vi bor i svärföräldrarnas pool.
 
Har en två veckors, och vi häckar i princip endast inomhus i bara blöja.. (tur hon blev mindre än vad vi räknat med så vi mest har kläder som ännu är för stora :p)
Har markiser runt hela huset och kan på så vis skugga inomhus hela tiden, håller en 24-26 grader inomhus, men värmen verkar inte bekomma henne, blir klart lite varm när hon ligger hud mot hud och kör amningsmaraton, men inte så hon blir svettig...
 
Hur hanterar ni med små barn denna värme? AC? Badar? Skugga eller inne?

Sonen, 3 månader, har jättejobbigt i värmen. Vi håller honom inne, har fönster öppna och fläkt igång för att få lite ruljans på luften. Han ligger i bara blöjan och får låna hundens kyldyna emellanåt. Ammar på minsta signal och ger även kall mjölk i flaska.
Tidigare idag fick han bada också, men då han vill ha varmt vatten vet jag inte om det var så avkylande :p.
Har en bebis på 5,5 månad. Vi är inne så mycket det går, i den svalaste delen av huset (har luftvärmepump som vi sätter på kylläge)
Är helst bara ute om det fläktar eller är molnigt.

Använder tunna kläder, mycket kortärmade sparkdräkter som sitter löst. Tycker det blir svalare än att han är i bara blöja, och bodys är ofta sydda i tjockare tyg.

Fläkt i sovrummet lindrar något, tyvärr bor vi i gammalt trähus och har kvällssol in i sovrummet så det blir gärna väldigt varmt där framåt kvällen. Neddraget hela dagen med mörkläggningsgardin.

Och såklart får han äta närhelst han behöver. Nu har det varit varmt så länge så det är svårt att säga om han äter mer pga värmen eller inte.
 
Hade jag haft en liten kotte nu hade jag köpt AC och ställt i vartenda rum i lägenheten och sett till att bara vara ute morgon och kväll.

Nu har vi en treåring så vi bor i svärföräldrarnas pool.
Vi har kollat. I närområdet är det sluta så vi funderar på att beställa en på nätet.
Som tur är har vi sovrummet åt norr så det är det minst varma rummet i huset.
 
Mycket bad, inne när solen står högst eller så passar vi på att ta bilen och handla mat. Kallt på Ica:D
Tunna kläder som solskydd, och man får passa på att rasta barn och hundar morgon och kväll.
 
Svala bad varje dag, antingen i lilla poolen ute, sjön eller baljan. Tunna kläder/bara blöja och öppet tvärdrag så mkt vi kan även på natten. Sen får han mer välling, mjölk och vatten än vanligt.
 
Håller oss inne och försöker hålla nere temperaturen så mycket det går och håller oss där det är svalast. Har bara blöja på och badar honom om han blir väldigt svettig. Försöker amma mer än vanligt men det är han inte så intresserad av.. Däremot älskar han att bita på sin gelebitis som får ligga i frysen en stund innan så den är kall och god.
 

Liknande trådar

Småbarn Hur gör ni med era barn när det gäller mat och annat ätbart som godis, glass, chips osv? Hur gammalt ditt barn är är väl oxå nått som...
2
Svar
30
· Visningar
6 459
Senast: Sandra78
·
Gravid - 1år altså det är jävligt varmt ute om ni har märkt det.. jag har märkt det. Och det är varmt om nätterna med. Moa har jobbigt med...
2
Svar
20
· Visningar
2 099
Senast: Freyja_bus
·
  • Låst
Övr. Barn Var precis inne på hund och läste att någon råkat ut för små snorungar som smällt smällare mitt framför nosen på hennes hund. Det får...
Svar
12
· Visningar
1 413
Senast: chrysler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp