Små hunds nipprig! *bilder tack*

KopparbergsEmme

Trådstartare
Eftersom sambon och jag kollat på en till hund, har jag kollat igenom väldigt många mindre raser. Hunden är tänk mer till sambon och därför måste ju även han gilla den utseende mässigt. Nu verkar vi ha hittat en ras som tilltalar oss båda och den verkar vara på rätt energi nivå...

MEN

Jag har blivit helt små-hunds-nipprig! Jag är så sugen på en mindre hund, jag vet inte vad jag ska ta mej till, så avskräck mig gärna! (eller försök tjusa mig) In med bilder! :bump:
 
Sv: Små hunds nipprig! *bilder tack*

MEN

Jag har blivit helt små-hunds-nipprig! Jag är så sugen på en mindre hund, jag vet inte vad jag ska ta mej till, så avskräck mig gärna! (eller försök tjusa mig) In med bilder! :bump:

Kanske en sådan HÄR tuff!!

DSCN2133.jpg
 
Sv: Små hunds nipprig! *bilder tack*

Nja, killen vill inte ha en jätte liten hund, de är inte hans typ av hund (säger han, jag har inte lyckats övertala honom om att han har fel).

Bullterriern kollar vi lite på nu. Personligen har jag gillat dem länge. Träffat några. Läser de vi kommer över och har lite kontakt med uppfödare..
Rottweiler och Dobermann är tilltalande utseende mässigt också, men vi tycker de räknas som mer aktiva än bullterriern.

Jag har försökt förespråka DP, jag tycker de verkar läckra....

Gabbi
Ur söt, måste kanske övertala sambon om att den är ur TUFF också :p
 
Sv: Små hunds nipprig! *bilder tack*

Väldigt läcker!
Hur tycker du dom är "tålmässigt". Står de gärna på tre ben och skakar när det blåser?
 
Sv: Små hunds nipprig! *bilder tack*

Jag röstar också för en liten hund, och bidrar därmed med bilder på mina Dp-grabbar. :D

26753321.jpg


19875605.jpg


11636910.jpg


26753322.jpg
 
Sv: Små hunds nipprig! *bilder tack*

Klart du ska ha en liten vovve... stor hund i litet format kanske?

Som min dsg Nila :love:
picture.aspx

picture.aspx

picture.aspx

picture.aspx
 
Sv: Små hunds nipprig! *bilder tack*

Ja, fast akitan är ju rejält mycket större. Shiban och akitan är dock nära släkt och har samma ursprungsland och samma karaktäristiska drag. Dock är shiban mildare och mjukare - och sådär 35-40 cm hög. :)
 
Sv: Små hunds nipprig! *bilder tack*

OJ!
Sambon har tjatat väldigt om akitan, detta kanske skulle vara värt att läsa om...
 
Sv: Små hunds nipprig! *bilder tack*

Feel free! Shiban är en fantastisk ras säger jag som är frälst... Den saknar mycket av akitans skärpa vilket jag tycker är skönt, och har ändå det intelligenta och självständiga. Min rödtott är ganska öppen och framåt och älskar såväl människor som djur men det varierar i linjerna. Det är en väldigt frisk ras, så det viktigaste är att kolla så det inte är en massa reservationer i linjerna (en shiba ska gärna vara obrydd och får ha en viss kroppszon, men den får inte vara rädd eller nervös). http://shibainfo.com har massor mer information om shiban, bra att läsa är t ex Fem frågor under Läsvärt för att se hur andra tycker att livet med shiba är.
 
Sv: Små hunds nipprig! *bilder tack*

Åhh jag är också lite småhundstokig. :love:
Men min sambo är inte alltför förtjust. (han är nog inte förtjust i tanken på en till hund alls :o)

Jag var lite inne på DP förut. Men nu har grannen skaffat en halvgalen sådan som sambon sett, så jag antar att den rasen är glömma.

Annars är jag lite smygförälskad i pappisar, långhåriga chihuahuor, dvärgschnauzer och staffe. Om de sista nu räknas till småhundar. :p

Men eftersom det är några år kvar tills det kan vara aktuellt med en till hund så hoppas jag på att lyckas övertala honom med tiden :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 165
Senast: snorp
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 218
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 220
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 999
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp