Små klippmaskiner/trimmers

A-K.Eng

Trådstartare
Jag har införskaffat en ny liten vän, en Legato batteridriven klippmaskin som saluförs av Equalityline. Den ska jag ha till svåråtkomliga ställen och hästar som kanske inte tycker om att bli klippta på vissa ställen på kroppen. Klipper ju åt andra så jag vill gärna ha två maskiner med mig när jag åker ut.

Men jag tycker att den inte alls fungerar särskilt bra, den vill bara ta grova hårstrån, fjunigare päls som vid öron, mellan framben och så, tuggar den bara i. Kanske får jag jobba med inställningen av den lite för jag tycker ju att mjuk päls borde den väl klippa lättare.

Ni andra som köpt mindre klippmaskiner, vad har ni för sorter och hur upplever ni dem?
 

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 090
Senast: Ise
·
Utrustning Hej! Jag har en klippmaskin, Marquant från Jula som jag köpte begagnad förra året för att klippa min häst. Det var lite svårt första...
Svar
15
· Visningar
2 500
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Vad ska man tänka på? jag har alltid problem när jag klipper. Halva hästen går jättebra, sen börjar maskinen tugga och kamma pälsen...
Svar
14
· Visningar
2 074
Senast: sassiball
·
Övr. Hund Ja, som rubriken säger skulle jag behöva en klippmaskin till corgin. Den ska inte vara till att klippa hela hunden utan för att klippa...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp