Små knölar

A

Annea

Vår islandshäst hade en massa små knölar på halsen och bogen när vi köpte honom för några veckor sedan. Knölarna är hårda och i storlek från blåbär till vindruvor. Han verkar inte besvärat av dom alls och de ömmar inte vid tryck eller beröring. Det har dock försvunnit en del sen vi fick hem honom. Vid veterinärbesiktningen trodde man att det var insektsbett, men då borde det väl ha försvunnit helt nu?? Vad kan det annars vara???
/Annea
 
Är det verkligen ingen därute som har ett bud på vad det kan vara för knölar?? :confused:
 
Reaktion på foder(inte protein alltså utan för snabbt foderbyte osv..), allergi, bett...
 

Liknande trådar

Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 087
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 423
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 877
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp