Bukefalos 28 år!

Små sår/utslag

Maoam

Trådstartare
Jag måste höra om ngn haft liknande eller kan ha ett hum om vad det kan vara. Jag har varit i kontakt med VC i förra veckan som sa att jag skulle tvätta med alsolsprit och smörja med microcidsalva i alla fall i en vecka och återkomma om det inte blev bättre. Har försökt googla info men hittar bara om en massa könssjukdomar och det är det inte.

Jag har ett flertal små sår, ca en ärtas stl på skinkorna. De börjar som en liten prick, typ som en finne och sedan växer de. Det är en rejäl skorpa och de blöder rejält om man pillar bort skorpan. De vätskar sig inte. De kliar inte men svider rejält och är ömma och ibland lite varma. Är skorpan borta ser det ut som en liten "krater" eller hål. Nu har jag fått ett likadant sår på ena armen. Tvättar och smörjer noga men de läker inte. Tänkte avvakta lite till och ringa igen om det inte blir bättre men är en nyfiken typ och funderar på vad det kan vara? Någon som haft liknande eller har ngn förslag. Har själv funderat på svinkoppor men det liknar inte de och hur i helvete skulle dessa ha hamnat på häcken? Allergi? Ngt med immunförsvaret? Kan det vara ngt som smittat från ngt djur? Har hund, katt och häst och de sover gärna i min säng (ja inte hästen förstås) men har inte hittat ngt konstigt på ngn av mina djur...
 
1177 är ett väldigt lämpligt nummer för exakt sådana här frågor, då får du svar från sjukvårdspersonal :)
 
Det kan mycket väl vara svinkoppor, de kan uppkomma lite hur som helst. Beroende på hur länge du haft dem, så kan det ju vara läge att uppsöka vårdcentralen igen. Men ring 1177, eller till din vårdcentral.
 
Har ju pratat med sköterska på VC redan och kommer nog att behöva ringa igen. Har inte varit där bara telefonkontakt. Är bara nyfiken på vad det kan vara även om det så klart är omöjligt att säga på nätet ☺

Har ju behandlat med microcid i en vecka och ändå kommer det nya och det är ju mot svinkoppor men det kan ju så klart vara det ändå. Men hur dessa har hamnat på min bak är ett mysterium. Trodde det smittade via kroppskontakt?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
780
Senast: Fazeem
·
Hundhälsa Upptäckte idag utalag på vår golden mellan bakbenen och den bakre delen av magen. Alltså i det området på kroppen hon har som minst...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Vänder mig till det allsmäktiga buke i hopp om att få någon aning om vad detta kan vara. Jag har i 3 dagar nu haft ett utslag på insidan...
2
Svar
20
· Visningar
1 700
Senast: Nevermind
·
Kropp & Själ Får jag ett sår, blir det en skorpa, så långt är allt normalt. Men den där skorpan hamnar alltid på en bula. Hade ett sår på armen, helt...
Svar
3
· Visningar
1 121
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp