Små svullnader i huden..

Zewz

Trådstartare
Såg nu på min lilla kille att han har som två små svullnader i huden, nästan som nåt insektsbett. Stora som en halv lillfingersnagel kanske.En under hakan och en på magen.
Kan det vara nån sorts insektsbett?
Han ömmar inte, och jag har inte sett honom klia sej heller, men den under hakan ser lite röd ut, så det kanske han gjort ändå.
Väntar nån dag innan jag blir orolig, men tänkte bara kolla med er om era hundar reagerar på bett eller liknande.
 
Är det inte bara myggbett eller liknande då? Min kan ibland ha hela nosryggen full av myggbett som är lika stora som mina brukar bli.

Annars är det svårt att veta utan att se hur det ser ut.
 
Jo, jag tror det med, det är mamma som är lite orolig (hon är värre än mej med o oroa mej för djuren :rofl:)

Om dom ser likadana ut - eller värre - imorrn blir det o fota..
Men eftersom både ser ungefär likadana ut lutar det åt nåt bett av nåt slag..
 
Ni kan nog lugnt vänta och se hur det utvecklar sig. Annars så får du väl ta och lägga in ett foto så vi får se... :)
 
Min har haft runt 100 st sådana allt som allt dom senaste 3 veckorna :crazy: Efter några dagar går dom sönder, och släpper ut lite var/blod och läker sen igen. Nu har hon bara en enda kvar, så både Vet och jag tror att hon vart överkänslig mot mygg/knott när dom kom med sådan fart. Hon verkar dock vänja sig, och kan få någon enstaka knöl nu som sagt.

Hon såg riktigt skabbig ut ett tag kan jag lova dig :crazy:
 
Ojdå.. Stackarn...

O jag o min mamma börjar oroa oss när hunden har två små prickar :rofl: :angel:
Tror nog Hobbe överlever :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 083
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
1 998
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 822
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp