Små tjejer

B

Blobas

Vad brukar ni göra när det kommer små tjejer och vill gå ut med eran hund?
Låter ni dom får gå ut eller säger ni nej??

Jag låter ett par tjejer som jag vet sköter sig få gå ut med min snälla hund=) :)
 
samma här :) säger nej tack, hon har redan varit ute :smirk: :banana:
 
Det är en tjej i vårat hus som går ut med min hund, men hon är runt 11 så hon klarar av Xena :love: rätt bra.
:)Men en sak som jag blir arg på är alla människor som säger otrevliga saker om Xena när tjejen är ute med henne.
:mad:Hon skäller rätt mycket speciellt på andra hundar och människor på cyklar och då säger de saker som:
Jävla hundjävel(hände idag) och håll reda på
hundfan! :devil:
De vågar de aldrig säga när jag går ut med henne(jag är 19)
J-vla fegisar!
 
Du kanske borde uppfostra hunden till att inte skälla och leva om, innan du låter en 11 åring gå ut med henne?
En 11 åring har inte mycket att säga till om när hunden vill ha sin vilja igenom.

Skulle inte låta något barn gå ut med min hund, för riskfyllt för både barn och hund ( och andra människor)
 
Tror du inte vi har försökt?:D
Hon är snäll mot hundar hon får komma enda fram till, och de hon lär känna. Men eftersom hon är en corgi(så är hon en mycket skällig hund) nästan alla corgisar är sådana och vad man en gör så slutar dem inte.
Men du tycker inte det är något fel att människor går och ryar på andras hundar bara när en unge går ut med henne och inte en vuxen??? :confused:
 
Förresten, undrar bara vilken sorts hund har du som inte vågar låta en unge gå ut med henne ifall han/hon skulle slita sig? :confused:
 
Nu var det ju inte för att han skulle vara elak som barn inte får gå ut med min hund :smirk:

Av den enkla anledningen att ett barn inte har samma förmåga att skydda ex min hund mot andra attackerande hundar ex. Min hund litar på att "föraren" tar hand om problemen, och det tror jag inte att ett barn klarar av.

Ett barn har inte samma styrka som en vuxen, vad händer om han sliter sig ? Springer ut på vägen ?

Så anledningen behöver inte vara så enkelspårig som att han skulle vara farlig :smirk:

Förövrigt så går det med träning att få en hund att sluta skälla på andra hundar bara för att den inte får hälsa !
 
jag ahr en snäll hund på 3 kilo nog orkar en 10 åring hålla han som iövringt aldrig bryr sig om en hund kommer utan lullar på där i sin egna lilla värd=) men hade jag en stor rottis eller anna stor hund skulel ajg nog tacka nej inte för att hundne är dum men VILL den gå så gör den det med ett barn :D
 
Ok då förstår jag, jag såg en stor, aggressiv hund framför mig när du skrev så där :smirk:
Men som sagt går det inte att ta bort min hunds skällande. Hon skäller inte hela tiden heller för den delen.
Men om du har några tips kan du gärna komma med dem eller hämta henne och försöka få bort det! :)
Och sen måste jag påpeka att man inte knappt kan göra någonting själv när en hund attackerar ens egen. Det är många vuxna friska människor i tidningarna där det står att hundar har attackerat deras och att de inte kunde slita dem isär..
 
jag älskar alla som gillar mina hundar. så jag säger "javisst! men då får jag följa med". tyvärr är det bara labben som kan följa med på sånt... :(
 
det går inte att slita isär två hundar som slåss. att dom vuxna inte kunnat göra något beror nog mest på att dom blivit "förstenade", chockade, eller helt enkelt inte vet hur man gör.
 
Hundar som kommit springade mot mig och min hund har alltid vänt, jag ser nog ut som :devil:.

Jag väntar aldrig in en hund som kommer spingade emot oss, utan ställer mig framför min hund och skriker hotfullt och stampar i marken.
Det har fungerat alla gånger utom 1 gång, tyvärr är jag dum nog att gå mellan när min hund blir attackerad :smirk: ´

Du kan försöka locka henne med något annat, ex godis då hon skäller, när hon sedan vänder sin uppmärksamhet till dig så får hon myket beröm
 
Men du måste väl ändå hålla med om att det är bättre att en vuxen är med och försöker reda ut ett hundslagsmål än ett barn?
 
Tack för tipset :bow:
men..det är redan prövat. Hon struntar i korv och allt möjligt gott som hon älskar annars när hon skäller även sin favoritboll.. :confused:
 
Jo, det håller jag med om. Men man kan ju inte tänka på att det kan komma galna hundar hela tiden ute.
När tjejen går ut med Xena går hon dessutom bara där det finns annat folk. Hon går aldrig ute på något ödsligt fält eller där det förekommer lösa hundar.
Jag har aldrig stött på en enda kamphund under de 19 år jag bott här.
 
Det beror på, i en situation där min hund blir attackerad av en annan hund och även fast min hund ger tydliga signaler på underkastelse så forts den attackerande hunden att attacker, ja då skulle jag inte stå och se på.

Jag skulle allvarligt kunna sparka den attackerande hunden allt vad jag orkar för att få den att sluta , alt slå den jävligt hårt.

Då ligger man ju själv i risk zon för att bli attackerad , men det är vad gjort
 
Och sen måste jag påpeka att man inte knappt kan göra någonting själv när en hund attackerar ens egen. Det är många vuxna friska människor i tidningarna där det står att hundar har attackerat deras och att de inte kunde slita dem isär..

Du skrev som om jag inte höll med om att vuxna människor inte kan slita isär hundar fast jag skrev ovanstående :confused:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 143
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 682
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
10 438
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 867
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp