Smällare kom in i ridhuset

Jag blir lite förvirrad av den artikeln. I rubriken står det att det kom in i ridhuset, i artikeln står det stallet, så vilket gäller?? Någon som inte vet skillnaden mellan ett ridhus och ett stall månne? :confused: 🤔
 
Håller med om förvirringen! Men jag insåg precis att jag hört många som inte är så hästvana kalla ridklubben för "ridhuset". Kanske är nåt sånt? Men slarvigt skrivet!
 
En byggnad med ridhus (manege) och stall ihop brukar väl kallas ridhus?
Näh.
Jag har aldrig hört det i alla fall. Ridhuset är själva manegen.
undantaget möjligtvis om det är som i mitt senaste stall att det är öppen stallgång längsmed sidan på manegen, då blir allt lite förvirrat. :) Men jag hade fortfarande gjort skillnad på om smällaren hamnade i stalldelen eller i själva ridhuset.
 
Oavsett en förvirrad rubrik borde smällare totalförbjudas vilket jag trodde de var? Men uppenbarligen går det alldeles för lätt att få tag i sådant :rage:
 
Stallet sitter ihop med ett av ridhusen på Landskrona ridklubb. Antagligen därför det står olika. Men för djävligt att det är andra gången det händer i år :rage: .
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det var under tisdagen som smällare sköts in i hagarna på Karlskrona Lyckå ridklubb.
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är inte första gången som hästar på anläggningen skräms av smällare. Det trots att det råder ett förbud mot att skjuta smällare i...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det smäller lite överallt den här veckan. Många verkar ha svårt att hålla sig till nyårsafton och det skapar stress och oro hos våra...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under helgen invigs Kalix nya ridhus. I det nya ridhuset kommer man att kunna arrangera tävlingar, något man inte kunnat tidigare.
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp