Kör en liten gnälltråd här så jag har nånstans att vräka ur mig min frustation av att kroppen inte vill det jag vill.
Värst är ju smärtan runt bäcken och höfter.
Det påverkar min sömn och min motivation att göra nåt
Har ju brufen och Alvedon men det tar bara bort udden av smärtan.
Kan ju vara att jag är i ett skov och att det kommer bli mindre smärta igen sen.
Men livet är ju som det är.. Bara att leva vidare då jag faktiskt inte är död än
 

Kör en liten gnälltråd här så jag har nånstans att vräka ur mig min frustation av att kroppen inte vill det jag vill.
Värst är ju smärtan runt bäcken och höfter.
Det påverkar min sömn och min motivation att göra nåt
Har ju brufen och Alvedon men det tar bara bort udden av smärtan.
Kan ju vara att jag är i ett skov och att det kommer bli mindre smärta igen sen.
Men livet är ju som det är.. Bara att leva vidare då jag faktiskt inte är död än
Känner med dig!❤️
Har de provat ge dig någon typ av antidepp mot värken? För mig hjälpte Cymbalta lite grann iaf. Många bäckar små liksom för att få mindre ont.
 
Känner med dig!❤️
Har de provat ge dig någon typ av antidepp mot värken? För mig hjälpte Cymbalta lite grann iaf. Många bäckar små liksom för att få mindre ont.
Jag äter ju redan 2 antidepp sen tidigare.
Ska börja med en antireumatisk medicin bara lungröntgen är ok.
Den kommer att lindra förhoppningsvis.
Måste röra mig ännu mer så blir värken bättre med.
 
Jag har inga tips, men vill säga att jag är imponerad av dig. Trots dina kamper med allt möjligt - värk, ekonomi osv så är du alltid snabb att erbjuda hjälp om du kan hjälpa. Och har ofta något positivt och peppande att skriva i trådar där sådant behövs.

Hoppas att smärtan blir bättre snart!
 
Kör en liten gnälltråd här så jag har nånstans att vräka ur mig min frustation av att kroppen inte vill det jag vill.
Värst är ju smärtan runt bäcken och höfter.
Det påverkar min sömn och min motivation att göra nåt
Har ju brufen och Alvedon men det tar bara bort udden av smärtan.
Kan ju vara att jag är i ett skov och att det kommer bli mindre smärta igen sen.
Men livet är ju som det är.. Bara att leva vidare då jag faktiskt inte är död än
Är det nervsmärtor du lider av?😔
 
Jag har inga tips, men vill säga att jag är imponerad av dig. Trots dina kamper med allt möjligt - värk, ekonomi osv så är du alltid snabb att erbjuda hjälp om du kan hjälpa. Och har ofta något positivt och peppande att skriva i trådar där sådant behövs.

Hoppas att smärtan blir bättre snart!
Stort tack
Jag försöker vara positiv
Jag kan ju jobba och jag har det ändå rätt bra.
Livet har varit värre än så här :)
 
Insåg just att jag måste tänka framåt ifall det blir sämre fort.
Jag har ju liksom haft ont i många år innan diagnos.
Liksom sånt som kan jag bo kvar.
Ja det kan jag även om det blir jobbigt om hissen går sönder.
Jobbet kan jag sköta i rullstol även om rastvaktandet kan bli utmanande.
Många tankar även om det förhoppningsvis är långt dit
 
Jag håller med ovanstående, jag är imponerad av hur du trots omständigheter alltid försöker tänka positivt, se vad du har i stället för vad du saknar och har nära till att räcka ut en hand när det behövs. 🙏💕
Tack så mycket.
Livet blir lättare när man ser positivt på det även om det finns saker som tynger.
Och att hjälpa andra mår jag bra av även om jag ibland skulle behöva säga nej 😂
Jag har en fördel i att ha ett jobb där jag kan anpassa mycket av min miljö.
Och att jag älskar jobbet underlättar ju med.
 
Nackdelen med många olika läkare
Nu ska jag börja med medicinen utan röntgen mm
Nåja jag får väl lita på läkarna.
Ska ju röntga lungorna på onsdag
 
Kan inget om din sjukdom. Är den kronisk? Eller pågår under några år?

Hoppas du kan få hjälp med rehabresor till bra klimat , träning osv . Ta upp med läkare om du tror det är något för dig .
 
Kan inget om din sjukdom. Är den kronisk? Eller pågår under några år?

Hoppas du kan få hjälp med rehabresor till bra klimat , träning osv . Ta upp med läkare om du tror det är något för dig .
Kronisk ja
Ingen aning om rehab och sånt.
Fokus är framför allt att kunna jobba.
Det gör att jag mår bra.
 
Om resor fortfarande finns kvar som förmån så kan du ansöka om det och komma iväg 4-5 v på träningsläger typ, i ett varmare land och få hjälp av sjukgymnast etc.
Sen tycker jag det är konstigt att du bara har brufen o alvedon till dina smärtor, har du inte fått prova nåt bättre? hjälper cortison ?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 425
Senast: Exile
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 363
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Sasse
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 198
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp