Kör en liten gnälltråd här så jag har nånstans att vräka ur mig min frustation av att kroppen inte vill det jag vill.
Värst är ju smärtan runt bäcken och höfter.
Det påverkar min sömn och min motivation att göra nåt
Har ju brufen och Alvedon men det tar bara bort udden av smärtan.
Kan ju vara att jag är i ett skov och att det kommer bli mindre smärta igen sen.
Men livet är ju som det är.. Bara att leva vidare då jag faktiskt inte är död än
 

Nackdelen med många olika läkare
Nu ska jag börja med medicinen utan röntgen mm
Nåja jag får väl lita på läkarna.
Ska ju röntga lungorna på onsdag
Vad är det för medicin? Jag står också på en (inte reumatiker, men medicinen används av ibland), där jag lite förvånat hörde att en del fick lov att röntga lungorna innan och att det rekommenderades, men jag och jättemånga andra har inte fått/behövt göra det. :)
 
Vad är det för medicin? Jag står också på en (inte reumatiker, men medicinen används av ibland), där jag lite förvånat hörde att en del fick lov att röntga lungorna innan och att det rekommenderades, men jag och jättemånga andra har inte fått/behövt göra det. :)
Salazopyrin
 
Om resor fortfarande finns kvar som förmån så kan du ansöka om det och komma iväg 4-5 v på träningsläger typ, i ett varmare land och få hjälp av sjukgymnast etc.
Sen tycker jag det är konstigt att du bara har brufen o alvedon till dina smärtor, har du inte fått prova nåt bättre? hjälper cortison ?
Nej har inte fått prova kortison
Frågade efter det då jag tror jag är i ett skov just nu, men då höjde de brufendosen bara
 
Om resor fortfarande finns kvar som förmån så kan du ansöka om det och komma iväg 4-5 v på träningsläger typ, i ett varmare land och få hjälp av sjukgymnast etc.
Sen tycker jag det är konstigt att du bara har brufen o alvedon till dina smärtor, har du inte fått prova nåt bättre? hjälper cortison ?
Ska jag resa nånstans lär det vara sommartid.
Jag kan inte ta ledigt från jobbet under terminerna, då får jag ta tjänstledigt utan lön.
Det säger sig självt att det är kört
:)
 
Min man har samma diagnos och har ätit medicin i många år, men haft smärta ändå. Han slutade med gluten och kunde trappa ner medicinen och nu kunnat sluta helt och är jättebra i sina höftleder! Han har provat äta gluten igen men då kommer smärtan tillbaka direkt. Funkar säkert inte på alla och jag vet inte vad du provat men bara ett tips att prova om du inte redan gjort det🙂 Han har även slutat med socker men det blir han inte lika påverkad av som gluten.
 
Ska jag resa nånstans lär det vara sommartid.
Jag kan inte ta ledigt från jobbet under terminerna, då får jag ta tjänstledigt utan lön.
Det säger sig självt att det är kört
:)
Det finns resor året runt ofta. Sedan kan du söka i fonder med. Vissa har resor.
 
Min man har samma diagnos och har ätit medicin i många år, men haft smärta ändå. Han slutade med gluten och kunde trappa ner medicinen och nu kunnat sluta helt och är jättebra i sina höftleder! Han har provat äta gluten igen men då kommer smärtan tillbaka direkt. Funkar säkert inte på alla och jag vet inte vad du provat men bara ett tips att prova om du inte redan gjort det🙂 Han har även slutat med socker men det blir han inte lika påverkad av som gluten.
Gluten kan ställa till det rejält i kroppen vid vissa sjukdomar. Jag märker själv att jag mår bättre på mindre gluten.
 
Min man har samma diagnos och har ätit medicin i många år, men haft smärta ändå. Han slutade med gluten och kunde trappa ner medicinen och nu kunnat sluta helt och är jättebra i sina höftleder! Han har provat äta gluten igen men då kommer smärtan tillbaka direkt. Funkar säkert inte på alla och jag vet inte vad du provat men bara ett tips att prova om du inte redan gjort det🙂 Han har även slutat med socker men det blir han inte lika påverkad av som gluten.
Jag har dragit ner rejält på gluten och mår bättre av det på andra sätt , men smärtan är där ändå. Den kanske hade varit ännu värre med mer gluten det tänkte jag inte prova :)
 
För mig gav den 0. Som allt annat inflammationshämmande. Varken till eller ifrån. Enda som faktiskt tagit ner inflammation/smärta ngt (men ändå inte helt) är pnedisolon i kombo med metotrexat (kortison+cellgift) men detta har ju både mer verkan och då också fler biverkningar.
Ja jag ska ju prova denna.
Annars blir det väl metotrexat
 
Testa pnedisolon först! Det verkar ju vara ngn slags steg 1 standard-behandling.
Märkligt att inte sätter in det direkt? I lägre doser typ underhållsdos som jag antar att du isf kanske skulle stå på är ju inte heller biverkningarna så stora
Nej de vill inte sätta in kortison nu.
Eller jo den läkaren jag träffade sist var inne på det. De jag har haft kontakt med efter vill inte
 
Tänk på att en av biverkningarna på den medicinen är smärta... Jag gick från att vara sjukskriven på 100% och ha så ont att jag ibland satt i fosterställning och svettades till att kunna jobba och bara ha ont innan mens, och då hanterbart ont.
Så fundera på om medicinen verkligen har hjälpt.

Får du inte prova biologisk medicin?
 
Tänk på att en av biverkningarna på den medicinen är smärta... Jag gick från att vara sjukskriven på 100% och ha så ont att jag ibland satt i fosterställning och svettades till att kunna jobba och bara ha ont innan mens, och då hanterbart ont.
Så fundera på om medicinen verkligen har hjälpt.

Får du inte prova biologisk medicin?
Har bara ätit salazopyrin sen igår så den har nog inte gett effekt än
 
Tänk på att en av biverkningarna på den medicinen är smärta... Jag gick från att vara sjukskriven på 100% och ha så ont att jag ibland satt i fosterställning och svettades till att kunna jobba och bara ha ont innan mens, och då hanterbart ont.
Så fundera på om medicinen verkligen har hjälpt.

Får du inte prova biologisk medicin?
Ska prova denna först. Sen får vi sen
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 433
Senast: Exile
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 363
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Sasse
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 199
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp