Kör en liten gnälltråd här så jag har nånstans att vräka ur mig min frustation av att kroppen inte vill det jag vill.
Värst är ju smärtan runt bäcken och höfter.
Det påverkar min sömn och min motivation att göra nåt
Har ju brufen och Alvedon men det tar bara bort udden av smärtan.
Kan ju vara att jag är i ett skov och att det kommer bli mindre smärta igen sen.
Men livet är ju som det är.. Bara att leva vidare då jag faktiskt inte är död än
 

Ska ha uppföljande samtal den 26.
Ska öka dosen om några dagar.
Undrar bara om medicinen påverkar mina p piller då jag har en genombrottsblödning just nu.
Inte för att jag är rädd att bli gravid, men min mens är fruktansvärd.
Jag blir handikappad totalt i nästan en vecka.
Det kan ju vara tillfälligt med, inte säkert det beror på medicinen. Men ta upp det med din läkare.
Jag äter ju med kortison nu. Väljer dock att själv hur mycket jag vill ta, det verkar fungera helt okej med mina nya mediciner. Vilket jag är väldigt tacksam för. Min värk har minskat mycket på dessa två veckor som jag har ätit dom.
 
Lite OT, känner mig så förvånad över hela "biologisk medicin"-grejen. Jag står själv på en sådan, som också används för andra sjukdomar. För min patientgrupps del så läggs det aldrig någon vikt på att det är ett biologiskt läkemedel alls, medan jag sett att det betonas mycket mer i reumatologikretsar. Undrar varför? :D
I reumatologin är dessa läkemedel rätt nya, och många är fortfarande licenspreparat vilket gör att kostnaden och nyttan behöver övervägas. Sen kan ju reumatologiska sjukdomar bete sig olika för olika individer, en del klarar sig toppen med lite extra nsaid vid skov medan andra snabbt blir sämre. Det är ett övervägande på ett annat sätt när risk/nytta väger över till att det är dags att sätta in biologiska läkemedel. Inom tex neurologin så är ju de flesta sjukdomar mer eller mindre progressiva utan behandling och då är man mer frikostig efter som risken för den enskilde patienten att bli sämre utan medicin är större än risken för biverkningar.
 
I reumatologin är dessa läkemedel rätt nya, och många är fortfarande licenspreparat vilket gör att kostnaden och nyttan behöver övervägas. Sen kan ju reumatologiska sjukdomar bete sig olika för olika individer, en del klarar sig toppen med lite extra nsaid vid skov medan andra snabbt blir sämre. Det är ett övervägande på ett annat sätt när risk/nytta väger över till att det är dags att sätta in biologiska läkemedel. Inom tex neurologin så är ju de flesta sjukdomar mer eller mindre progressiva utan behandling och då är man mer frikostig efter som risken för den enskilde patienten att bli sämre utan medicin är större än risken för biverkningar.
Ah, så det kan ha att görs med själva övervägandet att göra alltså? För jag har som sagt hört få prata om att de står på biologiska läkemedel hos fellow neurologi-patienter.
 
Ah, så det kan ha att görs med själva övervägandet att göra alltså? För jag har som sagt hört få prata om att de står på biologiska läkemedel hos fellow neurologi-patienter.
Jag är inte farmakolog och har dålig koll på neuroområdet, men jag tror att det är såpass ”gammal” behandling att det inte längre är licens vilket gör det både billigare och att risken med att inte ge är större än risken med att ge (vilket inte alltid är fallet inom reumatologi). Det finns ju ett nytt läkemedel som ges till barn med muskelsjukdomar som varit väldigt i ropet, där sätter man inte in behandling över en viss ålder även om patienterna upplever förbättring, eftersom det inte bedöms kunna bromsa sjukdomen tillräckligt om den gått för långt och det är hiskeligt dyrt.
 
Det är ju för att de skrev bara ut 30 tabletter och sen ökade de dosen.
Typiskt.
Tänkte inte på det först men kom på det sen
 
Sjukt less över att pengarna tar slut innan jag kommer på att jag saknar medicin.
Nu räcker inte brufenen till lön.
Har 4 st kvar
Nåja har ju varit utan innan så det ska nog gå bra.
Ska öka dosen av salazopyrin på onsdag.
Men i din situation så måste du priotera hyra, el och medicin.
 
Men i din situation så måste du priotera hyra, el och medicin.
Vad tror du att @Sonic76 prioriterar?

1, Du/vi har ingen aning om hens prioriteringar, eller möjlighet till prioritering.
2, Även om @Sonic76 skulle prioritera mat, eller till och med en glass på vägen hem från jobbet, eller, hemska tanke, ett glas vin tillsammans med en vän på en uteservering, så har du/vi inte med det att göra. Hen är vuxen och högst troligt väldigt kapabel att göra sina egna prioriteringar.

Ber om ursäkt om det uppfattas som en oproportionerlig reaktion men jag är så galet trött på inlägg med inslag av vuxenuppfostran!
 
Men i din situation så måste du priotera hyra, el och medicin.
Blir ju bara knas när de ändrar dosen mitt i mellan löner.
Och skriver ut så pass lite tabletter.
Salazopyrin har jag 300 tabletter av.
Vilket är märkligt eftersom de inte vet om jag kan äta full dos än
Ska upp till 4 tabletter om dagen på den.
Har så inibänken med mediciner nu så är lite förvirrad emellanåt när det gäller att ta ut och förnya recept
Måste i stort sett ta ut av alla denna månad.
Blir nog en 6-700 på medicin.
Men så är det. Jag måste fungera så jag kan jobba
Det är prio ett
 
Vad tror du att @Sonic76 prioriterar?

1, Du/vi har ingen aning om hens prioriteringar, eller möjlighet till prioritering.
2, Även om @Sonic76 skulle prioritera mat, eller till och med en glass på vägen hem från jobbet, eller, hemska tanke, ett glas vin tillsammans med en vän på en uteservering, så har du/vi inte med det att göra. Hen är vuxen och högst troligt väldigt kapabel att göra sina egna prioriteringar.

Ber om ursäkt om det uppfattas som en oproportionerlig reaktion men jag är så galet trött på inlägg med inslag av vuxenuppfostran!
Du bör kanske läsa tidigare inlägg av TS. Sen kan du ta ditt snack om vuxenuppfostran och stoppa upp någonstans.
 
Vad tror du att @Sonic76 prioriterar?

1, Du/vi har ingen aning om hens prioriteringar, eller möjlighet till prioritering.
2, Även om @Sonic76 skulle prioritera mat, eller till och med en glass på vägen hem från jobbet, eller, hemska tanke, ett glas vin tillsammans med en vän på en uteservering, så har du/vi inte med det att göra. Hen är vuxen och högst troligt väldigt kapabel att göra sina egna prioriteringar.

Ber om ursäkt om det uppfattas som en oproportionerlig reaktion men jag är så galet trött på inlägg med inslag av vuxenuppfostran!
Du tror inte det kan vara så att @åke känner @Sonic76 privat? :idea:
 
@Sonic76 hur mycket kostar ett uttag av Brufen? Kan kanske hjälpa dig en gång till om det är så att värken är överdjävlig utan Brufen.

Men som jag sagt innan, du måste göra en budget och planera så pengarna räcker.

Och innan folk hugger och påstår att jag också kör vuxenuppfostran så lägg ner innan bemödar er med det.
 
@Sonic76 hur mycket kostar ett uttag av Brufen? Kan kanske hjälpa dig en gång till om det är så att värken är överdjävlig utan Brufen.

Men som jag sagt innan, du måste göra en budget och planera så pengarna räcker.

Och innan folk hugger och påstår att jag också kör vuxenuppfostran så lägg ner innan bemödar er med det.
Har fått hjälp💖
Jo det gäller att räkna pillrerna.
Problemet blir när jag får ny medicin som jag inte vet vad den kostar.
I kombination med att sonen var här och det gick bra mycket mer pengar än planerat.
Det blir enklare när han får egen inkomst
 
Har fått hjälp💖
Jo det gäller att räkna pillrerna.
Problemet blir när jag får ny medicin som jag inte vet vad den kostar.
I kombination med att sonen var här och det gick bra mycket mer pengar än planerat.
Det blir enklare när han får egen inkomst
Du måste prata med fogden med just att du har haft din son på besök och dyrare mediciner. Priset hittar du på fass om du vill veta det.
 
Har fått hjälp💖
Jo det gäller att räkna pillrerna.
Problemet blir när jag får ny medicin som jag inte vet vad den kostar.
I kombination med att sonen var här och det gick bra mycket mer pengar än planerat.
Det blir enklare när han får egen inkomst

Visst flyttade du till en större/dyrare lägenhet? Är det det som slukar cash så att du saknar marginaler?
 
Du måste prata med fogden med just att du har haft din son på besök och dyrare mediciner. Priset hittar du på fass om du vill veta det.

Priset varierar beroende på högkostnadsskydd osv. Bäst är att kolla på ens sidor på apoteket. Där står priset inkl rabatten beroende på hur man ligger till.
 
Du bör kanske läsa tidigare inlägg av TS. Sen kan du ta ditt snack om vuxenuppfostran och stoppa upp någonstans.
Har läst inläggen i den här tråden, har inte för vana att kartlägga vad olika användare skriver i tidigare/andra trådar. Oavsett vad du tycker så tycker jag att vuxna människor får prioritera utifrån eget ansvar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 413
Senast: Exile
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 363
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Sasse
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 183
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp