Småfåglarna och tandläkaren

Småfåglarna här är utan mat. Normalt sett brukar jag utfodra dem så här års och besöken av domherrar påminner mig om att det är tomt med mat. Jag har helt enkelt inte råd med fågelmat. Det finns en del mat kvar sedan förra säsongen så det tänkte jag ge när det blir snö och kallt.

Jag har i alla fall börjat annonsera ut lite grejer för att få in pengar. Får se om jag får något sålt. Jag tycker det är skitsvårt att värdera grejerna och sätta pris. När jag tog fram en del kläder så fascinerades jag av att jag tidigare kunnat ha storlek s/36-38. Det kan jag inte nu.

I morse var jag till tandläkaren igen. De satte äcklig fluor på mina tänder den här gången också. Tandläkaren tycker att jag borde ha ett så kallat blått kort som gör det billigare med tandläkarbesöken. Min läkare har tyvärr ignorerat detta tidigare trots att hen fått information från tandläkaren om varför jag bör få det. Får väl göra ett nytt försök. Tandläkaren vill ju kalla mig oftare än vad som varit fallet hittills.

Men jag fick i alla fall beröm för mina tänder idag. De sa att det syntes att jag börjat borsta tänderna.

Jag skäms annars en del över mina tänder. De sitter i zicksack. En tand sitter 90 grader fel. På vänster sida har jag ingen tuggyta. Och så råkade jag igår se en video med Sara Bäckmo. Hon har så galet perfekta tänder. Vita och i perfekta rader. Önskar jag hade sådana tänder.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag var hos tandläkaren i morse och blev drogad. Fick dock rådet att inte gå och lägga mig när jag kom hem. I informationsbladet om...
Svar
15
· Visningar
1 067
Kropp & Själ Man får lov att skratta. Det gör jag egentligen. Det här är riktigt löjligt egentligen! Jag skäms! Jag tappade taget om hörlurarna på...
Svar
15
· Visningar
2 015
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 212
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Arbetsintervju
  • Swisha en främling?
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp