Småkakor med hackad choklad

Philosophia

Trådstartare
Är det någon som har ett bra tips på chocolate chip cookies utan nötter, med havregryn och som inte är mjuksega. Jag gillar krispiga kakor (gärna lite hobnobs-aktiga) med mycket havresmak och kakorna ska helst vara små. :)
 
Är det någon som har ett bra tips på chocolate chip cookies utan nötter, med havregryn och som inte är mjuksega. Jag gillar krispiga kakor (gärna lite hobnobs-aktiga) med mycket havresmak och kakorna ska helst vara små. :)
Ta ett vanligt recept på havrekakor och stoppa i choklad? Typ det här: http://www.recepten.se/recept/havrekakor_med_russin.html , ersätt russinen med choklad. Jag skulle byta det vita sockret mot farin eller något annat mörkt socker för att få lite mer kolaton på kakorna.
 
Ta ett vanligt recept på havrekakor och stoppa i choklad? Typ det här: http://www.recepten.se/recept/havrekakor_med_russin.html , ersätt russinen med choklad. Jag skulle byta det vita sockret mot farin eller något annat mörkt socker för att få lite mer kolaton på kakorna.

Tack! Perfekt! Du länkar faktiskt till ett par kakor som jag just satt och tittade på och tänkte samma sak som. Stoppar i muscovadosocker istället för vanligt socker! :)
 
Tack! Perfekt! Du länkar faktiskt till ett par kakor som jag just satt och tittade på och tänkte samma sak som. Stoppar i muscovadosocker istället för vanligt socker! :)
Du kan väl provbaka nu och berätta om det blev bra? :D Jag sitter också och tittar på recept för att hitta några nya kakor till de kommande födelsedagarna...
Vi har födelsedagskalas varannan vecka nu ett tag framöver... :crazy:
 
Jag kan meddela att kakorna blev perfekta! :bow: Jag bytte ut russinen mot 100 hackad mörk choklad och hade 3 dl havregryn och 4 dl vetemjöl (istället för 3,5 resp. 4,5). Det står att man ska klicka ut kakorna, men jag lade degen en stund i kylen och rullade istället bollar som jag plattade till för att få en bra form på kakorna. Gräddningstiden hade jag också lite längre. Jag tog ut kakorna när de var lite gyllenfärgade.

Däremot blev det vanligt socker eftersom muscovadot hade försvunnit ur skafferiet.
 
Är det någon som har ett bra tips på chocolate chip cookies utan nötter, med havregryn och som inte är mjuksega. Jag gillar krispiga kakor (gärna lite hobnobs-aktiga) med mycket havresmak och kakorna ska helst vara små. :)
har det absolut bästa receptet hemma :love: får försöka komma ihåg att leta upp det bara (och baka lite ;)) ingen havregryn i dock, men det kan man nog ha i ändå.

original receptet är segt men jag har dem inne lite längre och plattar till dem lite mer så att de blir lagom knapriga men lite smått sega i mitten.
brukar också göra hälften med choklad bitar och hälften med nonstop :love:
 
Jag kan meddela att kakorna blev perfekta! :bow: Jag bytte ut russinen mot 100 hackad mörk choklad och hade 3 dl havregryn och 4 dl vetemjöl (istället för 3,5 resp. 4,5). Det står att man ska klicka ut kakorna, men jag lade degen en stund i kylen och rullade istället bollar som jag plattade till för att få en bra form på kakorna. Gräddningstiden hade jag också lite längre. Jag tog ut kakorna när de var lite gyllenfärgade.

Däremot blev det vanligt socker eftersom muscovadot hade försvunnit ur skafferiet.
Toppen! :D Då kan jag ge mig på det imorgon om vädret blir som utlovat! :D
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 226
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag önskar tips på godis, kakor och choklad som endast säljs i Sverige, eller åtminstone som inte säljs i Nederländerna. Jag ska skicka...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: Krystalline
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
382
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp