Smakar de så olika?

eldione

Trådstartare
För det mesta brukar vi köpa Mjau burkmat till katterna men ibland blir det andra. Då har vi märkt att när vi gett Friskies eller Pussi så vägrar katterna äta upp maten :eek: de slickar upp gelén som ligger övers och så väntar det med att äta tills de är så hungriga att de måste(brukar ta nån dag)
Har ni också märkt att dessa inte smakar lika gott enligt era katter?
Torrfodret friskies är jättegott, men inte burkmaten :confused:
 
Jag ger inte mina katter burkmat, förutom någon gång ibland som godis. Då brukar jag köpa dom där små burkarna, gourmet. Det måste vara såna som är i "mousse"-form. Bitar i gelé äter de inte, de bara slickar bort gelén.

Men varför köpa dyr burkmat hela tiden istället för att satsa på ett kvalitetstorrfoder? :confused:
 
Jo, fast det varierar (om det är gott el, inte gott ;)). Köpte sällan pussi men friskies köpte vi då och då och det var inte alltid det gick ner, kunde ibland stå ett tag. Fast mjau, lixom whiskas det gick :)..

Fast som du säger, torrfodet friskies var smaskens tyckte kissen! :p
 
våra katter äter inte burkmaten från friskies. De slickar oxå bara i sig gelén och lämnar bitarna. Den hungrigaste katten äter sedan även upp bitarna.

Men när vi köper sådana här superdyra portions-förpackningar från friskies så äter de med glädje..knasigt
 
Tiger får burkmat av märket Friskies, alltid i gele då han inte gillar sås. Har aldrig varit några problem med det, han slukar det med god aptit. Har provat andra märken också, men det är Friskies han gillar bäst. Är väl helt enkelt olika vad de gillar, alla människor gillar ju inte samma maträtter heller. :D
 
Har samma problem här hemma med mina tre katter. Ibland duger ex whiskas blötmat smak Torsk och nästa dag inte, så mina katter är nog väldigt bortskämda men det är kul att skämma bort dem :)
 
Känner igen det där med att mat duger ibland och ibland inte. Är dock pållen och inte Tiger som lider av det syndromet! :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 389
Övr. Katt Vi har en 12 årig honkatt som är vår lilla älskling och hon är väldig bortskämt. Hon får alltid det bästa (enligt veterinären men inte...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Thunderjaw
·
Katthälsa Min förra katt vägrade hela livet att äta något annat än torrfoder. Så jag gav upp. Mina två nya tänkte jag skulle ha bättre...
2
Svar
24
· Visningar
2 139
Senast: Bojazzo
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 089
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp