Smaklig blötmat

Jodå hon äter pussi när hon är "som vanligt". När hon får sina episoder att hon inte vill äta så verkar inte pussi smaka.
Bozita, Mjau och Appalaws har vi testat tidigare. Hon vill inte ha dem ens när hon äter ordentligt. ;)

Tack för tips!


Ach so. Tja, det är väl eg mest att börja beta av listan av blötmat.Mina är generellt mer förtjusta i mousse än mat med bitar, konsistensen kan kanske vara värt att fundera på? Hoppas det löser sig! :)
 
Min 15-åriga tant är precis likadan och hon äter numera bara Gourmet Gold mousse! Magen är jättefin och hon tycker det är gott, dessutom är det lätt att äta för en tant med skröpliga tänder. Jag brukar köpa en sådan kartong med 12 burkar i olika smak :)
 
Du har inte förväxlat mig med TS nu, eller har jag helt missat något? Jag har inga problem med priset på mush? Jag kan inte ge det för att mina katter inte kan hantera att äta rått. Hade jag kunnat ge rått som tillskott hade jag i första hand gett ben, eftersom tuggande är något som är svårt att ersätta. Nu får de klara sig utan eftersom jag upplever att matstress och fixering är värre för dem än uteblivet gnagande.

Har btw inga som helst planer på att byta foder. Mina katter får bara blötmat. Friska katter äter Bozita, katt med behov av specialfoder får det.

Nej. Ämnet musch drog bara iväg lite 😂
 
Nej. Ämnet musch drog bara iväg lite 😂

Jag kan arrangera en dejt med surpottan här, han diskuterar gärna och ofta mat. I synnerhet mush. :d
20190417_181901.jpg


(Ni ser väl hur utsvulten stackarn är? Alldeles matt och håglös och försummad!)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 334
Senast: Tarnin
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
961
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min ena katt har sen nån vecka börjat putsa sin päls kort på mage och ljumskar (bak). Han har sedan ett antal år konstaterad nedsatt...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Liten
·
Katthälsa Skriver och här i hopp om kloka förslag! Jag har två katter, en med retning runt bukspottkörteln och en som är förstoppad. Nu undrar...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp