Smakligaste kraftfodret

Lillsillen

Trådstartare
Vilket kraftfoder skulle DU helst vilja fodra med, om man bortser helt från närinsmässigheten i samband med foderstaten. Alltså, vilket foder tycker du VERKAR vara bäst, och vilket foder äter din häst HELST??

Konstig fråga, men jag bara undrar vad DU o din HÄST egentligen föredrar för sort.

Glöm nu alla foderstatsberäkningar...
 
Dodson & Horrels müssli tycker jag verkar godast och mina hästar äter hälst de.
 
3 av hästarna äter havre och den fjärde äter musli från eggersman, det lustiga är att den som får muslin vill hemskt hemskt gärna ha deras havre och dom som får havren vill hemskt hemskt gärna ha muslin.
Gräset är alltid grönare på andra sidan :D

Det blir ett himla sjå att passa på dom när dom får kraftfodret i hagen.

Hade jag fått välja hade jag valt muslin från Eggersman , den luktar så otroligt gott.
 
Ingen aning om vad som ä bäst eller så.
Men Dodson & Horrel tycker jag verkar gott :p
Den reklambilden dom har med den helt svarta sidan med en foderskopa full med musli i skulle nästan kunna få mig att köpa det för att äta det själv för det ser så gott ut :eek: :D
 
Hi Folks!

Har använt blandkross i c:a 14 år utan problem. Brukar blanda med betfor (och vitlök på sommaren).

Rolle på Österlen
 
Mina 7 ponnyer älskar Dodson & horells musli och fiberi
Men naturligtvis även havre o kornkross då de är matvrak :)
:bump: :rofl: :banana: :d :d :d
 
havre o musli från eggersman....även kräsna hästar hugger nästan fingrarna av dig om du bjuder dom på exempelvis örtmuslin... :)
 
Inte min... :p

Fick smakprov från en återförsäljare och min pålla gillade naturmüslin rätt bra(men tuggade lite konstigt, var väl lite stark smak, hehe), men örtmüslin lämnade hon lite kvar av i krubban och tyckte inte att den var så god, men slank väl ner.. Örtbricksen älskade hon dock. :smirk:
 
Jag tycker tveklöst havren smakar bäst!

Betforn har så otäck konsistens och är så söt, lusernen är alldeles för stark i smaken. De müslisorter jag provat har inte alls fallit mig på läppen och korn är ju på tok för torrt, blåser ju bort om man råkar andas ut lite. :angel:
 
Mmmkej men hon var inte så intresserad av örtmüslin ändå när jag gav ur handen. När jag gav henne naturmüslin var hon intresserad, med örtbricksen *geeee mig*.. :D

Synd att det är så låga kvoter på fodret, jag blev lite förvånad faktiskt..!
 
*flin* ett helt seriöst svar av mig människan. Hon frågade ju vad "Du och Din häst gillar bäst? Pållan har inte riktigt kläm på nätet ännu så jag svara för mig själv :D
 
fast det är ju olika på vad för sort du ger....samt har man ett hö/silage med höga värden så är det ju passande.....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 573
Senast: Trasten
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp