Smakråd ang transport önskas!!

Fillifjonkan

Trådstartare
Jag känner mig lite "vår-wild and crazy" och funderar nu hur jag ska piffa upp min transport på bästa sätt.

Det är en Boj bravo 216S -98 som alltså är vit med guldstripes. Vi håller nu på att spackla och måla invändigt så där ska bli riktigt fräscht och vitt, även mellanväggen. Sen ska vi sätta på 3 mm fin räfflad gummimatta från golv upp till 50 cm övanför golvet som skydd.

Nu har jag börjat fundera ang utsidan då samtliga dörrar samt fronten är lite sprucken samt ganska så ofräsch. Först tänkte vi ta bort alla stripsen (som också är ganska så luggslitna) slipa utsidan och måla vitt igen och sedan stripa om. Frågan är om man vågar måla transporten i en helt annan färg, ev röd och sedan ha vita stripes + mitt namn. Kommer detta se "hemmabygge" aktigt ut eller? Kan man måla glasfibertaket eller spricker färgen då? Vilka färger tror ni kan bli snyggt? Kanske jag bara ska ta och byta färg på stripsen?

Nu vill jag höra alla åsikter!!!
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

Jag tror det kan blir riktigt snyggt med lite pill :) (men rött /vitt kannske ser lite danskt ut?)
På mitt stall har dom byggt om en lastbil till hästtransport med inbygd "husvagn" den är målad röd och ser riktigt snygg ut.
Ang färgfrågan ring till någon färghandel och fråga!
Lycka till!
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

Tack för svar!! :)
Vilken färg på stripsen skulle du ha valt till rött? Vad tror du om grön trspt och svarta stripes? Andra färgkombinationer?
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

Ngt som jag tycker ser snyggt ut så är det en transport som är lackad i samma färg som dragbilen.
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

Svarta stripes till röd transport ser ju trevlig ut. :D
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

svart eller blå skulle vara fint tycker jag :)
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

Jag tror det blir mycket fräschare, en kompis målade om sitt släp rätt nyligen och det blev fint !

För övrig håller jag med Rydberg, om inte bilen har dum färg så ordna släpet i samma :love: , eller iallafall en färg som passar ihop !

Har du inga bilder ? :angel: *nyfiken i en strut*
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

Jo, det är snyggt men problemet är att vi har en gammal bil (gått 30 000 mil) som kommer att bytas ut ínom ett par år. Jag vill ju inte vänta så länge!
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

Jag skulle vilja ha haft blåmetallic med guld/silver stripes. ursnyggt, + att jag inte sett en enda som haft så :D
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

det är ingen aluminium trspt jag har (typ Boj Classic) utan dte är trä väggar. fånig fråga men kan man ha metallic färger då?
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

Jag tror det, men för guds skull, spring inte och måla släpet utan att ha frågat nån som verkligen kan ;)
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

Håller fullständigt med Notorius ang färgvalet...! Blåmetallic med silverstripes.. *drömmer om transporten jag ska ha om jag vinner pengar* =)
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

Hej, hej...

Vi har också ett Boj Bravo som vi ska fixa till lite nu. Vi har precis bytt stängningsanordning bak och ska stripa om släpet från de guldfärgade till blå i samma fäg som vår bil. Vi ska dessutom sätta dit vårat "märke" som vi har i loggan på sambons hovslagarfirma. (En stegrande häst)

Jag tycker nog att det är snyggast om man målar i samma färg som bilen, förutsatt att man tänk behålla den ett tag :D och stripar i en färg som passar grunden bra. Ev så kanske du inte behöver ha likadana stripes som det är nu, utan kanske ha en egen design på dem...
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

Jag gillar vit transport med guld/+bilens färg på stripesarna (heter inte så, jag vet..)
Det tycker jag är finfint :love: :) Om inte bilen har en jättegräslig färg förståss ;)
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

Varför inte lite polkagrisinspirerad? ;) :angel:
suo244.JPG
 
Sv: Smakråd ang transport önskas!!

*Knapplån*
Boj har några snygga släp på sin hemsida, kolla de färgerna.
För att få din transport att se modernare ut än den är, så måla gärna i nån fräck metallicfärg.(Jag skulle tänka på att ta en färg som passar till flera bilar. ex. illröd transport mot illgul bil skulle skära sig tycker jag, därför fattar jag inte varför man lackar efter bilens färg, troligtvis byter man ju bilen innan släpet).
Sedan sätter du på stripes precis så som de sitter på ett nytt boj av årsmod. -05.
Då får du garanterat en riktigt läcker transport.
Komplettera gärna med lite nya lysen på den som ex. deras nya höga bromsljus bak.
 
Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp