Smaksinne covid

MJLee

Trådstartare
Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
 
Det är väl väldigt olika, vissa har väl inte fått tillbaka det på flera år... jag själv märkte en försämring i några dagar bara, min partner 7-14 dagar eller så, för lite personliga anekdoter. Varför undrar du just det? :)
 
Det är väl väldigt olika, vissa har väl inte fått tillbaka det på flera år... jag själv märkte en försämring i några dagar bara, min partner 7-14 dagar eller så, för lite personliga anekdoter. Varför undrar du just det? :)

Därför att jag har förlorat smak och luktsinnet. Just lagom till jul. Och kollade just, positiv för covid. Fan också. Klarat mig genom hela pandemin och nu får jag det. Om inte provet visar falskt positivt?
 
Därför att jag har förlorat smak och luktsinnet. Just lagom till jul. Och kollade just, positiv för covid. Fan också. Klarat mig genom hela pandemin och nu får jag det. Om inte provet visar falskt positivt?
Det är mycket vanligare med falskt negativa. Sen har du ju ganska klassiska symtom uppenbarligen... krya på dig :heart Jag klarade mig fram till förra julen, eller ja till lucia men var sjuk i en månad efter det, så!
 
Känner med dig, jag misstänker att vi har covid här hemma också lagom till jul. Inte tagit något test dock, men prickar av nästan alla symptom inklusive tappad lukt och smak. Vad jag vet har ingen av oss haft covid tidigare, i alla fall inte med tydliga symptom.

Att all mat smakar illa var verkligen ett ovälkommet tillskott till de vanliga förkylningssymptomen :down:
 
Imorgon ska jag köpa wasabi :d Brukade knarka det för några år sedan men fick sluta eftersom min mage inte tyckte det var en bra idé. Nu har jag en bra ursäkt för att äta det igen! Jag brukade köpa en tub och sedan slicka i mig den.
 
Imorgon ska jag köpa wasabi :d Brukade knarka det för några år sedan men fick sluta eftersom min mage inte tyckte det var en bra idé. Nu har jag en bra ursäkt för att äta det igen! Jag brukade köpa en tub och sedan slicka i mig den.
Prio ett borde kanske vara att helt enkelt inte göra så många knop?

(+ tänk besvikelsen om inte ens det skulle funka :nailbiting: :D)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 804
Senast: bollen__
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
765
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Jag har nyss haft covid, blev frisk för typ 1,5 vecka sedan. Men luktsinnet har inte kommit tillbaka, känner alltså inga lukter alls...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 104
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag är inne på 5:e (minst...) Covid-dagen nu och mår sådär - värst av allt är nästäppan. Jag kan alltså inte andas alls genom näsan. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 406
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp