Bukefalos 28 år!

Smal Whippet..

S

Sannanas

Jo jag vet de ska ju vara smala, men efter en tråd jag såg där bla Ishtar skrev att revbenen inte ska synas blev jag lite orolig..

Min 5 månaders valp ser man revbenen på och eftersom jag aldrig har haft vinthund (hade rottisar innan) så är jag en novis på vint.
Ni som kan (ja Ishtar, känn dig manad ;)) kolla länken alb. Diezel, nedan och de sista tre bilderna som jag tog precis och säg hur ni tycker han ser ut i hullet.
Är han rastypisk? Han verkar må bra, pigg som en mört :D

Sötast kan ju vem som helst se att han är :love: :D
http://f2.pg.photos.yahoo.com/hossasock

Sanna
 
Jättesöt hund! :love:

Har ingen egen erfarenhet av vinthundar, men unghundar överlag kan ju ibland se lite rangliga ut.

Men det är nog bättre jag låter nån som vet lite mer svara på den frågan.. :smirk:
 
Din Hobbe är ju ochså alldeles underbar!! :love:
Så himla härlig färg!
 
Hej hopp!

Whippets är ofta smala som unga, mina två första fick jag mata med ister för att få upp i hull. Men det gör inget egentligen att de ser ut sådär, om du inte ska på valputställning. En whippet mår inte dåligt om den är smal, så länge den får äta sig mätt på ett kvalitetsfoder!

Din whippet ser dessutom ut att vara av en nättare modell, eller helt enkelt en som mognar sent. Han kanske inte bygger på sig massa förrän han är 3 år eller nåt sånt. De utvecklas ju så olika.

Det där med att revbenen inte ska synas gäller naturligtvis bara vuxna hundar. Om du vill få upp honom i vikt så blanda i ister och/eller grädde i maten. Hunden blir glad och rund på köpet. :D

Kram Ishtar med grabbs
 
Näe det blir ingen utställning för oss :(
Jag tror inte han får vara med eftersom pappa inte är registrerad.
Det hade varit roligt iförsig, bara för skoj skull ;)

Det här med mogna sent stämmer nog, för här finns 2 andra whippetar nere på "gröningen" här hemma och de är mkt större än Dizzy. Jaja vi får väl se vad det blir av honom, jättego är han men ingen domarfavorit som din "valp" :D
Han är vacker och Dizzy är söt ;)

Tack för råden!
Kram
Sanna
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund Var bara tvungen att visa lite bilder på min mys whippet kille. Alldeles underbar är han, inte bara söt ;), han är lös på stallet och...
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: jojjo_blondin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp