Smalt bett med fasta ringar

LLS

Trådstartare
Min fina fina häst går just nu på ett tredelat bridongbett och hon trivs verkligen. Problemet är att de lösa ringarna kniper henne och nu letar jag efter ett bett som motsvarar bridongbettet (10mm). Hon är en stark och het häst men känslig så vill inte betsla upp men har en liten mun.

Vilka bett skulle ni rekommendera? Har funderat på bombersbetten (isåfall vilket? Finns en del) och fått tips om ti-bits
 
Det fungerar inte att sätta på bettplattor?

Jag rider min känsliga på bombers 2 delat lockup med rörliga ringar. Och är supernöjd med det. Gillar att det är så smalt och tar lite plats i munnen. De har ju deras eggbut-bett med fasta ringar men är osäker på om du kan få dem i samma tjocklek.
 
Har inte ens tänkt på bettringar. Snacka om att inte se utanför boxen. Satte på acavallos bettskivor och hon blev supernöjd. Tack för tanken!
Nu låter det som om problemet är löst men tänkte bara ge en tumme upp för bombers. De kan du beställa i den storlek du vill ha. Min pålle älskar sitt barrel som är milt men ändå tydligt när han dagdrömmer sig bort och ligger på.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 036
Senast: tuaphua
·
Utrustning Hej, jag skulle behöva lite tips på vad jag kan testa för bett på min D-ponny. Han har väldigt fin och känslig mun vid uteritter och i...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hästen är pigg fräsch, i bra kondition och jag har alldeles för dålig broms i terrängen 😅 I dressyren och banhoppningen rider jag på...
Svar
16
· Visningar
1 851
Senast: Aconite
·
Utrustning Hej! Jag tänkte fråga bara, vad har ni för erfarenheter utav bettet nedan? Det kommer ifrån Fager och modellen heter "John Universal"...
Svar
6
· Visningar
1 927
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp