Bukefalos 28 år!

smalt foder

killikill

Trådstartare
Tips på torrfoder med lågt fett/protein men samtidigt bra innehåll utan massa spannmål och skit.
Är det light varianten man ska kika på?

Är i en period där vi inte kan vara så aktiva ute. Vill gärna kunna ge dom så dom blir någorlunda mätt utan att bli tjock.
 
Sv: smalt foder

Vi gav vår Nordic light när han var lite knubbig. Kunde äta sig mätt och ändå tappa i vikt.
 
Sv: smalt foder

Man kan fortsätta med det vanliga fodret och ge lite mindre. Samtidigt fyller man ut med rårivna morötter.
 
Sv: smalt foder

Jag tror ärligt talat inte att det finns något lightfoder/"lätt" foder som inte innehåller massor av spannmål, framförallt inte när det gäller torrfoder.

Min hund som lätt blev tjock började bli lätt(!) att hålla i bra hull först när vi gick över till färskfoder. Nu ger jag barf istället, men då kan jag lätt variera mängden mat, variera vilken typ av mat hon får osv. På torrfoder kunde hon knappt äta någonting alls utan att bli tjock, oavsett foder. (Eller jo, Pedigree fungerade bra ur tjockhets-synvinkel. Å andra sidan fick jag ta med mig 7 bajspåsar varje långpromenad, hon hade tråkig päls, problem med svamp mellan tårna och dåliga trampdynor)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 981
Senast: tanten
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 032
Senast: Bison
·
Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
1 889
Senast: SiZo
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 988
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp