Något jag upptäckt på senare tid är att supportpersonal småpratar med mig om helt orelevanta saker i pauserna som uppstår när de exempelvis felsöker. De frågar var jag ringer ifrån och om det regnar i Göteborg för det gör det där de sitter i Borås osv.
Är det någon slags ny trend i servicevärlden? Vad är argumenten för detta? Om de nu inte vill ha det helt tyst i luren medan de gör sina undersökningar så borde rimligtvis prata om något som rör problemet eller produkten som jag ringer om? Jag tror att jag till och med hade föredragit om de körde någon slags reklam pitch istället för det här hurtiga "kompis" stuket.
Finns det någon supportanställd här som kan förklara varför? Eller är det bara jag som blivit gammal och gaggig?
Är det någon slags ny trend i servicevärlden? Vad är argumenten för detta? Om de nu inte vill ha det helt tyst i luren medan de gör sina undersökningar så borde rimligtvis prata om något som rör problemet eller produkten som jag ringer om? Jag tror att jag till och med hade föredragit om de körde någon slags reklam pitch istället för det här hurtiga "kompis" stuket.
Finns det någon supportanställd här som kan förklara varför? Eller är det bara jag som blivit gammal och gaggig?