Smart eller?

Comfort

Trådstartare
Fåglarna meddelar att maten är slut genom att flyga in i fönstren :crazy:
De gör det alltid där jag faktiskt är, och nu krockade de så hårt att det faktiskt sitter en hög med småfjun kvar på rutan... Hur fasen kan de tåla en sån hård smäll? de bara flyger vidare! om än lite vingligt;)

Fast rätt smidigt för jag behöver inte ta på mig skorna och kolla om det är slut när de säger till mig:p
 
Sv: Smart eller?

De har kanske inte begåvats med den största intelligensen. Men skallbenen är i alla fall kanske hårda :D
 
Sv: Smart eller?

här hackar de på fönster brädan när maten är slut (lite smartare) :D ........
 
Sv: Smart eller?

Aj, det är inte alltid de klarar det tyvärr. Hittade tillexempel en död kattuggla utanför skolans gympasal en dag som hade flugit rätt in i fönstret. De kan bryta nacken eller så får de en så kraftig hjärnskakning att de dör, även om de lyckas flyga iväg en bit.

Sätt upp något på fönstret så de fattar att det inte är luft. Tror inte riktigt de flyger rätt in i saker med flit, bara för att de är hungriga.

Sen får du ju massa jobb med att putsa fönstrena också ;)
 
Sv: Smart eller?

fast de flyger BARA in i fönstren när maten är slut, har inte hört det vid några andra tilfällen:)
 
Sv: Smart eller?

Nej, då är de ju upptagna med att stanna och äta först förstår du väl ;)
Du gör ju som du vill förståss, men det kanske inte är så kul när en fågel ligger död utanför sen oavsett om det är för att de vill ha mer mat eller inte.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 806
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 588
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 300
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
727
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hund rädd i ny bil
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp