Smart slangskarvs-koppling, finns det?

Skjøldur

Trådstartare
Jag har tre slangar. Ihopsatta med vanliga slangskarvar så räcker dom bort till hönsen, måste vattna deras hage nu då det är så torrt. Men till grönsakslandet på baksidan räcker det med en slang men med en koppling på som passar till spridaren. Antingen får jag gå till hönsen och ta tag i slangänden och dra med mig slangen tillbaks eller ta lös den första slangskarven och sätta på en koppling till vattenspridaren där. Det jag söker är alltså samma sak som en krankoppling men istället för gängor att skruva på kranen ska det vara ett fäste för slangen. Jag har sett efter ordentligt i alla trädgårdshandlar men inte hittat det jag behöver. Finns det möjligen att beställa på nätet? En sådan snabbkoppling vore också bra att ha typ två meter från kranen för att kunna fylla tunnan och kannorna utan krångel, men det är inte lika viktigt för jag skulle kunna fixa en slangstump med en krankoppling på till det ändamålet.
 
Men nu har du inte läst vad jag skrivit! Sådana slangkopplingar har jag och de säljs överallt. Problemet är att de är tröga att ta bort och sen är det lite jox med att få dit kopplingen som passar till vattenspridaren.
Förstår nog inte riktigt.

"Gardenasystemet" är ju gjort för att vara enkelt att byta och koppla isär och ihop? Om de är tröga kanske de är gamla? Eller av en billigare piratvariant?
Det är ju bara att skjuta ihop koppplingen så lossnar den ju princip av sig själv?

Jox? Har vattenspridaren inte gardenakoppling?

Nä, jag fattar inte :confused:
 
Men nu har du inte läst vad jag skrivit! Sådana slangkopplingar har jag och de säljs överallt. Problemet är att de är tröga att ta bort och sen är det lite jox med att få dit kopplingen som passar till vattenspridaren.
Läst har jag gjort, men jag vet inte om jag förstår vad du menar.
 
Jag har tre slangar. Ihopsatta med vanliga slangskarvar så räcker dom bort till hönsen, måste vattna deras hage nu då det är så torrt. Men till grönsakslandet på baksidan räcker det med en slang men med en koppling på som passar till spridaren. Antingen får jag gå till hönsen och ta tag i slangänden och dra med mig slangen tillbaks eller ta lös den första slangskarven och sätta på en koppling till vattenspridaren där. Det jag söker är alltså samma sak som en krankoppling men istället för gängor att skruva på kranen ska det vara ett fäste för slangen. Jag har sett efter ordentligt i alla trädgårdshandlar men inte hittat det jag behöver. Finns det möjligen att beställa på nätet? En sådan snabbkoppling vore också bra att ha typ två meter från kranen för att kunna fylla tunnan och kannorna utan krångel, men det är inte lika viktigt för jag skulle kunna fixa en slangstump med en krankoppling på till det ändamålet.

Är det något sånthär du söker?
Screenshot_20180706-104631.png
 
Undviker Gardenas plastskit så långt det går, håller max en säsong 😩
Oj.

Nu är det visserligen tio år sedan jag lämnade bonderiet men på den tiden höll gardena hur länge som helst.
Antar att det gått med dem som med det mesta. Kvalitén försämras för att de ska kuna hålla nere priset......
 
Den där är guld värd och för den late/bekväme så sätter man den direkt på kranen och köper två uppsättningar slang, så behöver man inte springa halvvägs av slang 1 för att koppla på slang 2.

Det är inte dyrt med en extra slang men har inte lust att köpa det pga det är bara nu då det är onormalt torrt som den behövs. Jag har nog med grejor i uthuset som sällan används.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp