Smarta burkar vid utfodring sökes!

Lickety

Trådstartare
Har någon ett supertips på staplingsbara burkar med lock som kan användas för fodring av kraftfoder?

Scenariot är att jag vill kunna bära så många burkar som möjligt och snabbt få av locken (helst med en hand).

Jag har sett en smart lösning tidigare, med plastbyttor utan lock som staplades i varandra. Fördelen då är att man kan ta flera byttor med sig på en gång, nackdelen är att de kladdar i "varandras botten". Så ett lock vore bättre!
Finns det nån som har löst denna gåta därute?
 
En vän till mig har mindre spänner som hon staplar i varandra, är det inte jättemycket foder så åker ju inte spannen över hela vägen ner till fodret som är i spannen under.
 
Vi har en matvagn som vi kör genom stallgången med allas burkar på. Smidigt och bra. Vi har även tejpat fast krokar på två sidor utav vagnen så att vi har möjlighet att plocka med oss hälften av stallets höpåsar :up:
 
En vän till mig har mindre spänner som hon staplar i varandra, är det inte jättemycket foder så åker ju inte spannen över hela vägen ner till fodret som är i spannen under.
Spannar? Som hinkar alltså? :) Kan ju funka om de inte går ned hela vägen i varandra - ska kolla om jag hittar sådana :)
 
Vi har en matvagn som vi kör genom stallgången med allas burkar på. Smidigt och bra. Vi har även tejpat fast krokar på två sidor utav vagnen så att vi har möjlighet att plocka med oss hälften av stallets höpåsar :up:

Jo, funkar kalas i stall (stått i ett sånt stall en gång) och skulle funka i vårt stall också.
Men det är till lösdriften jag behöver ett smart system, där behöver jag gå i en trappa vilket krånglar till det.
 
Tycker att de stabilaste hinkarna är dom från vårt kök som är i princip (men inte riktigt) lika breda uppe som nere. Då står de mer fast ovanpå varandra och passar bättre utan att bli vingligt.
Jag har tvåliters cremefraichehinkar men femliters är också bra om hästen äter mer.

De 'hästhinkar' man kan köpa i hästaffärer tycker jag i regel är för rangliga och konformade, dvs synligt bredare upptill än i botten. Då passar de inte så bra att stapla.
 
Tycker att de stabilaste hinkarna är dom från vårt kök som är i princip (men inte riktigt) lika breda uppe som nere. Då står de mer fast ovanpå varandra och passar bättre utan att bli vingligt.
Jag har tvåliters cremefraichehinkar men femliters är också bra om hästen äter mer.

De 'hästhinkar' man kan köpa i hästaffärer tycker jag i regel är för rangliga och konformade, dvs synligt bredare upptill än i botten. Då passar de inte så bra att stapla.

Ah, jag får börja äta mer cremefraiche! :P
Tack för bra tips från alla håll :) Klurar vidare på vad som passar bäst...
 
Åh, minns inte riktigt. Kanske på Silvan Bygg, som dock inte finns kvar längre. Använde burkarna i ca 15 år och de är fortfarande hela! Jag tror du kan hitta dem lite varstans och tror att jag skymtat dem bl.a på Coop under senare år.
Toppen, jag kollar coop!
No more micklande med omöjliga burkar av blandad sort! :banghead:
Jag visste väl att nån härinne satt på lösningen. :D
 
Skrev nog fel namn... Sök på Hammarplast SmartSTORE istället. Då får du träff på bl.a Rusta och Clas Ohlson och säkert många andra lättillgängliga butiker (som jag inte lade på minnet) :)
 
Har någon ett supertips på staplingsbara burkar med lock som kan användas för fodring av kraftfoder?

Scenariot är att jag vill kunna bära så många burkar som möjligt och snabbt få av locken (helst med en hand).

Jag har sett en smart lösning tidigare, med plastbyttor utan lock som staplades i varandra. Fördelen då är att man kan ta flera byttor med sig på en gång, nackdelen är att de kladdar i "varandras botten". Så ett lock vore bättre!
Finns det nån som har löst denna gåta därute?
Kan denna fungera? Finns lock som inte sitter fast hårt utan går lätt att lyfta med en hand. Denna är på 5 liter, men det finns större varianter.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70102972/
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp