Smarta grejer från Biltema till häst och stall?

finapina

Trådstartare
Hej, om denna tråd ej är ok så får moderator ta bort den. Jag undrar över smarta grejer till häst, stall och hage från B****ma? Har ni köpt ngt därifrån ni är nöjda över? Hur är t.ex deras 70 l lådor med lock att ha som kraftfoder-förvaring? Är dom stadiga? Några bra krokar till grepar, höpåsar osv? Sopborstar? Bygginredning till stallet? Hökassar? Mvh Finapina
 
Deras skoställ är suveränt till benskydd. Nu har jag flyttat det så det står utanför sadelkammaren istället och satt dit resterande "tungor" så det är dubbelt så många platser på det :-)
wp-1507477254032..jpg
 
Jag har köpt gummimattor som igentligen är till för bagageutrymme i kombi, men funkar utmärkt att ha i stallgången. Haft i två år nu och trots mycket hovtramp, hästar som skrapar med hovar, broddar och annat så har dom hållit utan problem, inte en skråma. Lätta att sopa av 🙂 när dom blir skitiga så är det bara att skaka av dom och/eller spola av med vattenslang.
Perfekt stallmatta, dämpar ljud och förhindrar halka.
Bästa idé jag någonsin fått! 😃 Har lyxig stallgång för en spottstyver! 😃
 
Jag har köpt gummimattor som igentligen är till för bagageutrymme i kombi, men funkar utmärkt att ha i stallgången. Haft i två år nu och trots mycket hovtramp, hästar som skrapar med hovar, broddar och annat så har dom hållit utan problem, inte en skråma. Lätta att sopa av 🙂 när dom blir skitiga så är det bara att skaka av dom och/eller spola av med vattenslang.
Perfekt stallmatta, dämpar ljud och förhindrar halka.
Bästa idé jag någonsin fått! 😃 Har lyxig stallgång för en spottstyver! 😃
Låter ju suveränt! Men hålls dom på plats? Halkar inte runt på betonggolv? Hur stora är dom? Nu blev jag nyfiken, har en vattensil ( heter det så?) som skulle behöva täckas över då sil-gallret har för stora hål och det finns risk att fastna där med t.ex broddar eller bakersta delen på hästskon vid maximal otur.
 
Jag har köpt gummimattor som igentligen är till för bagageutrymme i kombi, men funkar utmärkt att ha i stallgången. Haft i två år nu och trots mycket hovtramp, hästar som skrapar med hovar, broddar och annat så har dom hållit utan problem, inte en skråma. Lätta att sopa av 🙂 när dom blir skitiga så är det bara att skaka av dom och/eller spola av med vattenslang.
Perfekt stallmatta, dämpar ljud och förhindrar halka.
Bästa idé jag någonsin fått! 😃 Har lyxig stallgång för en spottstyver! 😃
Funkar dock inte om man har en häst som skrapar. Då går de sönder efter en vecka...
 
Förutom diverse verktyg till olika ändamål så används Biltemas kassar, vattendunkar, benreflexer och sån där borste vid tvätt som är smidig vid blötläggning.
 
Låter ju suveränt! Men hålls dom på plats? Halkar inte runt på betonggolv? Hur stora är dom? Nu blev jag nyfiken, har en vattensil ( heter det så?) som skulle behöva täckas över då sil-gallret har för stora hål och det finns risk att fastna där med t.ex broddar eller bakersta delen på hästskon vid maximal otur.
 
Låter ju suveränt! Men hålls dom på plats? Halkar inte runt på betonggolv? Hur stora är dom? Nu blev jag nyfiken, har en vattensil ( heter det så?) som skulle behöva täckas över då sil-gallret har för stora hål och det finns risk att fastna där med t.ex broddar eller bakersta delen på hästskon vid maximal otur.
Dom ligger stilla, jag har satt ihop dom med buntband. Finns olika modeller, de jag har är täta, dvs de har inte hål så i vattenspilta funkar dom nog inte.
Tips är att lägga en vanlig dörrmatta över golvbrunn 👍
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi håller på att planera ritningar för nytt stall, och behöver hjälp av er! Det här är vad vi tänkt oss hittills, vad tycker du saknas...
Svar
10
· Visningar
1 536
Senast: Moppa123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Boräntorna
  • Trött

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp