Smarta tv-serier?

Blandrastik

Trådstartare
Alltså jag menar tv-serier med en bra dialog, där folk inte bara yrar runt och skriker till varandra. Det är frågan om hur många gånger man kan se Sherlock Holmes? Eller första säsongen på The Blacklist. Eller höra Robson Green i Touching Evil. Gillar även Bron.
Det skulle jag vilja ha tips på!
Obs! Med vilken kanal den visas på och varför du gillar den. Tack! :)
 
Alltså jag menar tv-serier med en bra dialog, där folk inte bara yrar runt och skriker till varandra. Det är frågan om hur många gånger man kan se Sherlock Holmes? Eller första säsongen på The Blacklist. Eller höra Robson Green i Touching Evil. Gillar även Bron.
Det skulle jag vilja ha tips på!
Obs! Med vilken kanal den visas på och varför du gillar den. Tack! :)
Jag gillar första säsongen/säsongerna av Bones.
Elementary (men då är det ju Sherlock igen...) Båda finns/fanns på Netflix.
Jag snor glatt de tips du får :up:
 
Jag tycker väldigt mycket om The Alienist och The Sinner, båda finns på Netflix. Sen finns No Offence och C.B. Strike på HBO som också är bra. 😊
 
Får väl tipsa själv!
Animal Kingdom, Viaplay. Kalifornisk familj med lite touch av maffiametoder, där den stenhårda matriarken även är farmor. Gillar de två första säsongerna.
The Good doctor, Ung, talangfull och autistisk kirurg. välspelad av Freddie Highmore Också bra dialog. Också på Viaplay
 
Jag tycker väldigt mycket om The Alienist och The Sinner, båda finns på Netflix. Sen finns No Offence och C.B. Strike på HBO som också är bra. 😊
Gillar också the Alienist, fattar inte att det inte görs fler säsonger! The Sinner var också bra, riktigt klurig! Med mamma på strand-picnic som bestämmer sig för att ha ihjäl en person.
Hmm, får nog skaka liv i HBO-kontot!
 
The Newsroom som handlar om en amerikansk nyhetsredaktion. Bra skådespelare, bra innehåll och dialog.

The Wire som handlar mest om droghandel, men också samhället runtomkring. Man får följa både polis och skurkar. Olika säsonger visar olika delar av samhället, som skolan, hamnen m m. Namnet syftar på polisens avlyssning och tekniken är lite daterad, då serien är några år gammal, men rekommenderas ändå.

Båda finns på HBO.
 
Kom på en till: Suits. Handlar om en ung man med fotografiskt minne som tjänar pengar på att bl a skriva advokatexamen åt andra. Han lyckas bli anställd på en advokatbyrå som underordnad till en skicklig advokat som jobbar lite i gråzonen. Mycket smart dialog och roliga förvecklingar. Finns på Netflix.
 
Kom på en till: Suits. Handlar om en ung man med fotografiskt minne som tjänar pengar på att bl a skriva advokatexamen åt andra. Han lyckas bli anställd på en advokatbyrå som underordnad till en skicklig advokat som jobbar lite i gråzonen. Mycket smart dialog och roliga förvecklingar. Finns på Netflix.
Håller med Suits är bra, speciellt de första säsongerna. Helt klart en smart serie! :)
 
Alltså jag menar tv-serier med en bra dialog, där folk inte bara yrar runt och skriker till varandra. Det är frågan om hur många gånger man kan se Sherlock Holmes? Eller första säsongen på The Blacklist. Eller höra Robson Green i Touching Evil. Gillar även Bron.
Det skulle jag vilja ha tips på!
Obs! Med vilken kanal den visas på och varför du gillar den. Tack! :)
The Wire :love:
HBO
Tar några avsnitt, sedan sitter man som klistrad.
Är man intresserad av samhälle och människor är den fantastisk. Smart, rolig, stundtals lite för våldsam för mig. ;) Castingen på serien är helt fantastisk, vilka skådespelare! Mix med engelska och amerikanska.
En av HBO:s högst rankade serier någonsin. Obamas favoritserie. Och min.
 
Outlander!
Netflix och Viaplay
Fin kärlekshistoria varvad med spännning, historia och vackra miljöer i Skottland.

Chernobyl
HBO
Intressant serie så nära på en dokumentär man kan komma. Suveränt skådespeleri. Skitbra bara!
 
Jag instämmer till fullo! Och ja, hela serien är så vansinnigt urjobbig och mitt i prick att jag är glad att jag övervann ett initialt motstånd (mot temat) och såg den.
Ja! Jag drog upp den vid lunchen i går och fick på skallen för att de manliga poliserna var FÖR gräsliga och de kvinnliga FÖR empatiska. Men det är inte vad jag ser, allt är pusselbitar i ett större sammanhang med rätt mycket feministiska beröringspunkter. När polisernas manliga partners står hemma och lagar maten och när det är Duvall, inte hennes manliga kollega som kör bilen får jag Stieg Larsson-vibbar. Han lät Mikael Blomkvist inte ens hitta dragläget på kopplingen medan Lisbeth Salander körde tung hoj. Sånt som gör mig lycklig :D
 
Ja! Jag drog upp den vid lunchen i går och fick på skallen för att de manliga poliserna var FÖR gräsliga och de kvinnliga FÖR empatiska. Men det är inte vad jag ser, allt är pusselbitar i ett större sammanhang med rätt mycket feministiska beröringspunkter. När polisernas manliga partners står hemma och lagar maten och när det är Duvall, inte hennes manliga kollega som kör bilen får jag Stieg Larsson-vibbar. Han lät Mikael Blomkvist inte ens hitta dragläget på kopplingen medan Lisbeth Salander körde tung hoj. Sånt som gör mig lycklig :D
Jag kan bara instämma! Den var fantastisk och ett uppfriskande alternativ till många mossiga polisserier.
 

Liknande trådar

Fritid Ja, jag har en hel del tid nu när jag är sjukskriven och efter cytostatikabehandling blir det lite mindre knop. Så jag behöver tips på...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 265
Senast: EZMK
·
Äldre Jag tittar mycket på TV-serier på både Netflix och Viaplay. Nu kommer jag inte på nåt!! Hjälp mig!! Serier jag gillar är: The 100...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 669
Senast: BusBarro
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
Äldre Jag och sambon kollar gärna en tv-serie på kvällen men nu behövs ny inspiration. Önskas: Gärna spännande men inte otäckt Gärna politik...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 964
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp