Smartklockor

Marty

Trådstartare
Hej! Jag börjar bli sugen på att införskaffa en smartklocka. Det är dock en djungel och jag har dålig koll. Jag har försökt surfa runt och få information men jag blir inte riktigt klok. Tycker tyvärr att många klockor ser för stora ut. Känns som de är mer anpassade för killar.

Vad har ni för smartklocka? Är ni nöjda? Är det något ni saknar i dem?

Jag har kommit fram till en liten kravspec än så länge:
- Kompatibel med android
- Bra batteritid
- Jag vill kunna få notiser/läsa sms osv.
- Vara tillräckligt snygg så man kan använda den även utanför träning
- Fungera väl för träning

Dela med er av era erfarenheter!
 
Jag har en Fitbit Versa och med att det går att byta armbandet så är den lätt ändra stil på om man inte vill ha så sportig stil. Dock kör jag mest med originalarmbandet då det passar till det mesta i vardagen.
Får notiser och kan ha korta förprogrammerade svar på olika meddelanden. Det syns vem som ringer och kan både svara och neka dock går det inte att prata utan du måste ta upp mobilen för det.
Laddar den ungefär var 5:e till 6:e dag och den hänger med dygnet runt.
Massa olika träningsfunktioner och jag använder inte alla men de jag använder duger för mig, ser sträcka, tid, puls etc. :)
 
Jag har en garmin vívoactive 3. Är mycket nöjd, laddar ca 1 gång i veckan beroende på hur mycket jag tränar.
 
Det här är inte svar till frågan men en kommentar som kanske kan vara av intresse för någon som läser tråden.

Jag har satsat på återhämtning köpte då en Oura ring. Den är inte istället för en smartklocka och den är inte för träning utan för just återhämtning.
 
Har en Apple Watch. Tycker inte den är för stor och det går att byta "look" på klockan och armbandet så den passar olika tillfällen. Går att ta emot och snabbsvara på meddelanden, ta emot samtal och ringa. Den samlar steg till pokemon go :D Mäter puls.
Den har en träningsapp där du kan välja typ av träning och lägga till nya typer av träning.
Och mycket mer.
Finns inget jag saknar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
841
Senast: Cattis_E
·
Relationer Vänder mig till kloka buke genom mitt anonyma nick... Är lite uppe i varv nu och känner att jag måste få ut allt, men ska försöka...
Svar
19
· Visningar
2 376
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
14 482
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp