Bukefalos 28 år!

Smartphone - storlek?

lilstar

Trådstartare
Nu ska jag äntligen ta steget och uppgradera mig från min dumbphone till en smart. Såklart vill jag ha den nyaste och häftigaste på marknaden, dvs samsung galaxy s3, ska jag ha en så ska den vara riktigt häftig menar jag ;).

Men den känns så himla STOR! Jag tittade på den irl idag, och den är ju verkligen enorm jämfört med t ex iphone. Hur ska man någonsin kunna ha den i fickan, eller ens i handen?

Så vad säger ni som har smartphones, tycker ni att galaxy s3 är FÖR stor eller önskar ni att er telefon var lika stor? Det är så himla svårt att veta när man aldrig haft nåt annat än en dumbphone, men det känns ju dumt att köpa en mindre om man sen ändå kommer vilja ha en större när man har vant sig...
 
Sv: Smartphone - storlek?

Jag har gått från iPhone till S3 och för mig är storleken inget problem. :) Tycker den är lätt att hantera och jag har sällan mobilen i fickan så inte heller där är storleken ett problem. Visst vore det smidigt med en mindre mobil men för mig är det viktigare med en stor och bra skärm.
 
Sv: Smartphone - storlek?

Första gången jag skaffade telefon med pekskärm tyckte jag också den var så otroligt stor, kommer inte få plats i fickan, etc. Men faktiskt inte, det passar väldigt väl och är bekvämt. Prova får du se
 
Sv: Smartphone - storlek?

Tack för era svar! Som tur är har jag inget som helst behov av en häftig telefon, utan jag vill bara ha en "därför att", så jag har tid att fundera och fråga mig fram. Fler svar är ytterst välkomna :)
 
Sv: Smartphone - storlek?

Jag kan säga såhär, för dom allra flesta jag pratat med inlusive mig själv, så tycker man i början att mobilen känns enorm. MEN efter ett tag så blir bara skärmen mindre och mindre konstigt nog;). Och min förut enorma mobil känns numera liten. Och visst är det väl lite klumpigt med stora telefoner, men jag har den sällan i jeansfickan utan har alltid väska med mig var jag än ska, så det är inge problem
 
Sv: Smartphone - storlek?

Jag tog fram min gamla Sony E idag och den är ju pytteliten :eek: , jag har iphone nu.
 
Sv: Smartphone - storlek?

ska du ha den i handväskan, kavajfickan eller på skrivbordet på jobbet så spelar det väl inte så stor roll vilken du har..

men jag har min telefon som mp3-spelare när jag är ute och tränar och någon s3 går då inte ner i fickan på löptightsen.. värt att fundera på...
 
Sv: Smartphone - storlek?

Jag hade en X10 mini pro innan som gick ner i ridbyxfickor utan problem. Valde den för storleken men nu har jag en HTC One X som är bautastor mot den gamla. Trodde de skulle bli ett större problem än de blev med så stor telefon.

Den var så ny då så fanns inga väskor/skal att köpa härrunt men hittade en mobil/kameraväska på Dollarstore med krok som jag hakar fast i Bhn. Behövde bara flytta upp kardborren som håller locket stängt.

Är av en sån här modell (http://www.kjell.com/images/Product...golla-kameravaska-mobilvaska-burma-army-green) och kopian för 20kr är kanon förutom haken som ska bytas

Ska jag galoppera och inte har någon åtsidttande jacka/tröja över så stoppar jag in den under bhbandet.

Tyvärr fanns det inte plats när man hade hörlurarna i så fick klippa i ena kanten av locket. Inte så snyggt men de syns inte så väl. Jag lyssnar mkt på musik så plats för att hörlursurtaget är ett måste

Numera undrar jag hur fn jag stod ut med den lilla pytteskärmen på förra telefonen :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Nu behöver jag er hjälp igen. Min Iphone 5 har lagt ner, har nästan ingen battertid och kameran är katastrof. Jag har alltid haft...
2
Svar
22
· Visningar
1 733
Senast: cewe
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 180
Senast: jemeni
·
Äldre Jag ska få en smartphone. Dessvärre har jag ingen som helst aning om vilka som är bra eller inte, och diverse tekniska data säger mig...
2
Svar
27
· Visningar
2 801
Senast: Madick
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp. Jag funderar på att köpa en ny telefon och vet inte riktigt vad jag ska ha mer än nån typ av smartphone. Har...
Svar
13
· Visningar
1 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp