Smartwatch

sthu

Trådstartare
Jag har en fitbit versa 2. Den gör inget annat än att krångla.. Just nu ligger den på laddning sen två dagar och bara blinkar med startskärmen. Har mailat support och väntar på svar.

Nu funderar jag på att byta till något annat. Gillar att fitbit är kompatibel med andra appar jag använder, men ogillar att den krånglat konstant.
Är främst ute efter att kunna läsa meddelanden, stegräkning och kanske puls (det är mindre viktigt).

Vad tipsar ni om? Är det värt att skaffa en ny Fitbit och hoppas att den är bättre?
 
Jag har en fitbit versa 2. Den gör inget annat än att krångla.. Just nu ligger den på laddning sen två dagar och bara blinkar med startskärmen. Har mailat support och väntar på svar.

Nu funderar jag på att byta till något annat. Gillar att fitbit är kompatibel med andra appar jag använder, men ogillar att den krånglat konstant.
Är främst ute efter att kunna läsa meddelanden, stegräkning och kanske puls (det är mindre viktigt).

Vad tipsar ni om? Är det värt att skaffa en ny Fitbit och hoppas att den är bättre?

Du kanske behöver uppdatera mjukvaran? Alltså ladda ner på dator o sen föra över till klockan?
 
Jag har inte fitbit men garmin. Och den kan man koppla till datorn via laddsladden. Funkar inte det med fitbit?
Jo, det gör det säkert. Har aldrig behövt göra det, uppdateringarna sker trådlöst. Nu är klockan helt okontaktbar som sagt.
 
Jo, det gör det säkert. Har aldrig behövt göra det, uppdateringarna sker trådlöst. Nu är klockan helt okontaktbar som sagt.
Min ska enligt instruktionsboken också uppdatera trådlöst och automatiskt men ändå behövde jag enligt supporten jag mejlade med ladda ner senaste mjukvaruuppdateringen till datorn och föra över till klockan. Jag orkade inte fråga varför.
 
Min ska enligt instruktionsboken också uppdatera trådlöst och automatiskt men ändå behövde jag enligt supporten jag mejlade med ladda ner senaste mjukvaruuppdateringen till datorn och föra över till klockan. Jag orkade inte fråga varför.
Kollade fitbits hemsida, jag har senaste versionen.
 
Låter som du fått ett måndagsex, men hoppas att du kan få bra hjälp av tillverkaren. Jag har en Versa 3 och den har fungerat superbra för mig. Jag har haft den i lite mer än ett år.

Innan hade jag en Samsung watch active 2 och den var ett riktigt måndagsex. Lyckades inte tracka ett enda vettigt pass med den, men tillverkaren hittade inget fel. Efter att den varit inlämnad 4 gånger fick vi pengarna tillbaka. Sambon har dock samma och har inte haft några problem.
 
Du kommer troligen få tips från kundtjänst på saker du kan testa för att den ska funka och om inte det fungerar så kommer du få rabatt på en ny eller få en ny Fitbit.
Så jag skulle skaffa en ny Fitbit.
Jag har skrivit till dom två gånger om krånglande fitbits. Fick rabatt första gången för att köpa en ny då den jag hade var så gammal och andra gången så fick jag en ny
 
Jag har också en versa 2 som börjat krångla för några veckor sen. Gjort fabriksåterställning så lite bättre men inte helt 100. Haft den i två år så tänkte att det berodde på ålder. Kanske kan vara värt o kontakta support ändå utifrån svar här?

Hur länge hade du haft din när du fick rabatt på ny? @sweep
 
Jag har också en versa 2 som börjat krångla för några veckor sen. Gjort fabriksåterställning så lite bättre men inte helt 100. Haft den i två år så tänkte att det berodde på ålder. Kanske kan vara värt o kontakta support ändå utifrån svar här?

Hur länge hade du haft din när du fick rabatt på ny? @sweep
Den var nog 3-4 år gammal då.
Även min syster har fått bra svar från kundtjänst när hennes Fitbit krånglat. Dom har riktigt bra kundtjänst :)
 
Jag har ringt deras kundtjänst säkert sex gånger. Det är min tredje inbytta Fitbit sen 2019.. Jag kan ju inte haft sin otur att jag bara får måndagsex varje gång..
Den här gången vet jag inte vad kundtjänst skulle kunna göra. Det finns liksom en knapp och trycker man på den händer inget. Startskärmen med loggan står och blinkar bara.
 
Har du en iPhone? Då skulle jag rekommendera en Apple Watch. Min krånglar aldrig och har funkat prickfritt i nästan 4 år.
 
Nu blev jag sugen på att söka support för min krånglande fitbit. Det ser dock ut som att man måste ha twitter för att kunna kontakta dem? Hittar ingen mailadress. Hur gjorde ni?
 
Nu blev jag sugen på att söka support för min krånglande fitbit. Det ser dock ut som att man måste ha twitter för att kunna kontakta dem? Hittar ingen mailadress. Hur gjorde ni?
Jodå, de har ett kontaktformulär på hemsidan. Det är dock typ 6 dagar svarstid. Ringa går fortare.
Gå in på supportsidan och byt land till Sverige så får man upp telefonnummer och länk till formulär.
https://myhelp.fitbit.com/s/support?language=sv&co=SE
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp