Loretta713

Trådstartare
Hej! Min d-ponny heter Goldie, ett kort namn men tycker det är lite jobbigt att säga😅 Har ni några förslag på smeknamn? Vill helst att smeknamnet har på nåt sätt med hennes namn att göra men annars är smeknamn till häst överlag också kul att läsa!
 
Min häst hette också Goldie, och var en valack....
Jag kallade honom mest grisen, och min man sa guldis...
Jag hade honom i 17 år och hittade aldrig något bättre smeknamn.

* Jenny *
 
Goldie... Guld... Guldklimp... golden nugget... Nugget

Jag hade kallat den Nugget uttalat på engelska :rofl:
Min förra kallade jag Nugget :D Hon heter dock Nix Alba

Till ämnet;
Min medryttarhäst heter också Goldie men jag kallar henne Gullan.
Sen blir det ibland Grisen, Snuffle Puff, Cream Puff mm mm :angel:
 
Personligen tycker jag det "jobbiga" ligger i att uttala det på engelskt sätt, så jag hade nog bara förenklat genom att säga det på svenska så att säga. "Gålldi" liksom.
Ja, det kan ju låta så tillgjort med vissa ord. Min häst heter "Blizzard", alltså snöstorm. Jag uttalar det "Blissaaaaaard", med ungefär samma slutbetoning som i "Baryard"
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan 😟 Är det okej att kalla sin häst nånting annat än det uppfödaren namngett den? Min häst har ett kort, "ovanligt" namn i passet, efter...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 906
Senast: sweep
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: MML
·
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 257
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej… jag heter Alicia och har ridit i 5,5 år och jag vill ha en egen häst och jag vet att det är dyrt,mycket tid, osv men jag vill ändå...
2
Svar
21
· Visningar
2 598
Senast: Ise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp